کد خبر: ۳۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
مدیرمنطقه یك عملیات انتقال گاز اعلام كرد : حجم تزریق گاز به میدان های نفتی مناطق نفتخیز جنوب در سال 1394 با ثبت ركوردی جدید به 11.3 میلیارد مترمكعب رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از وزارت نفت، عبدالحسین كوتكی گفت: میزان تزریق گازبه میدان های نفتی نسبت به سال1393 حدود ٣٣ درصد رشد داشت.
وی افزایش ١٣ درصدی میزان گاز تزریقی به میدان نفتی آغاجاری (خوزستان) را یادآور شد و افزود: پارسال بیش از 6.8 میلیارد مترمكعب گاز به این میدان تزریق شد.
كوتكی اضافه كرد: تزریق گاز به میدان های نفتی از جمله سیاست های وزارت نفت و شركت ملی گاز ایران برای صیانت از این میدانها به شمار می رود و اكنون روزانه ٣٢ میلیون مترمكعب گاز به میدان آغاجاری تزریق می شود.
به گفته كوتكی، در سال ٩٤، به میدان نفتی كرنج با رشد 83 درصدی نسبت به سال ماقبل 3.4 میلیارد مترمكعب و بهمیدان كوپال با رشد 33 درصدی بیش از یك میلیارد مترمكعب گاز تزریق شد.
 چاه های نفتی بتدریج پس از آغاز برداشت نفت دچار افت طبیعی فشار مخزن شده و میزان تولید نفت آنها كاهش می یابد، بر این اساس تلاش می شود با تزریق گاز طبیعی به میدان های نفتی، میزان تولید آنها ثابت نگاه داشته شود.
چنانچه تاخیر در تزریق گاز بوجود آید، این میدان های نفتی بتدریج قابلیت تولید نفت خود را از دست داده و متروكه خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: