کد خبر: ۳۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ادغام دستگاه های دولتی همسو اولین گام تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است که این امر می تواند از بدنه دولت آغاز شود.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در جمع هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان مرکزی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: دستگاه های بسیاری با جهت گیری ها و فعالیت های مشترک در بدنه نظام و دولت فعالیت می کنند که این مهم هزینه های بسیاری را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که هدف همه دستگاه ها و نهادهای دولتی، حفظ و حراست از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت در راستای اعتلای انقلاب اسلامی است، بنابراین می توان با ادغام دستگاه های همسو، ضمن اقدامات ماندگار و ارزشمند گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، بخش قابل توجهی از سپاه پاسداران، اوقاف، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش عظیمی از وزارت ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه ها با یک رویکرد همسو و جهت گیری مشترک در جامعه فعالیت می کنند، در صورتی که می توان با یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی همه این دستگاه ها را با هم ادغام کرد و از هدر رفت بسیاری از منابع ملی و بیت المال جلوگیری کرد.
وی افزود: همچنین ادغام دانشگاه ها و حوزه های علمیه نیز می تواند گامی اساسی در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی باشد.
آیت الله دری نجف آبادی ترویج و گسترش هنر اسلامی را مهمترین رسالت هنرمندان جامعه دانست و گفت: این قشر از جامعه باید با تولید آثار فاخر و ماندگار در راستای اعتلای هنر ایرانی و اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.
وی اضافه کرد:هنرمندان باید با در نظر گرفتن مسائل اعتقادی و مذهبی در زمینه تولید آثار فاخر و ماندگار در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.
امام جمعه اراک عنوان کرد: هنرمندان باید با تیزبینی و درایت نیازهای روز جامعه را تشخیص داده و برای رفع آن نیازها آثار فاخر و ماندگار تولید کنند.
وی ادامه داد: هنرمندان همچنین باید با مطالعه و بینش مذهبی و اعتقادی و با در نظر گرفتن دو عنصر زمان و مکان با زبان هنر پاسخ توهین های تمام بدخواهان به دین مبین اسلام، مذهب تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آنچه هنرمند را ماندگار و نامش را در اذهان جاودانه می کند اخلاق مداری و پایبندی به ارزش های انسانی است، بنابراین پایبندی به اصول اخلاقی باید در میان هنرمندان جامعه ایران زمین نهادینه شود.
وی شهادت را بزرگترین هنر در جامعه ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: بزرگترین هنرها را شهدا با گذشتن از جان خود و پاسداری از ناموس و خاک خلق کردند و خداوند در قرآن کریم از شهدا به عنوان مومنان واقعی یاد می کند و آنان را به بهشت برین وعده داده است.
امام جمعه اراک اظهار کرد: فداکاری و از خودگذشتی شهدا سبب شد تا امروز جوانان غیور ایران اسلامی با الگوگیری از شهدا و اقتدا به ولایت فقیه و تلاش در راستای آرمان های والای انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی را برای نظام به ارمغان بیاورند.
وی کشف و شکوفا سازی استعدادهای هنری و سازماندهی آنها در انجمن ها و گروه ها، بهره گیری از قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در خلق آثار هنری و تلاش برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه حوزه هنری استان مرکزی عنوان کرد.
40 برنامه ویژه در هفته هنر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
در پایان این آیین از چند تن از هنرمندان فعال حوزه هنری استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
20 اردیبشهت ماه همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنرانقلاب اسلامی و از این روز تا 27 اردیبهشت به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: