کد خبر: ۳۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور باغباني گفت: سرعت بخشيدن به توسعه باغات ديم كشور در زمين هاي شيب دار، جزو برنامه هاي اولويت دار اين وزارتخانه است.
محمدعلي طهماسبي، روز پنجشنبه، در نشست بررسي طرح هاي چهارمحال و بختياري در بخش هاي آب و كشاورزي اظهار كرد: با توسعه باغات ديم كشور در زمين هاي شيب دار، افزايش اشتغال، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي، آبخيزداري و رشد مشاركت مردمي در اجراي طرح هاي كشاورزي افزايش مي يابد.
وي تأكيد كرد: چهارمحال و بختياري يكي از استان هاي غرب كشور با گردش مالي بالا در بخش كشاورزي به شمار مي رود.
طهماسبي توسعه گلخانه ها را يكي ديگر از برنامه هاي اولويت دار وزارت جهاد كشاورزي دانست و افزود: چهارمحال و بختياري به لحاظ شرايط آب و هوايي و ارتفاع بالا از سطح دريا مي تواند در توليد محصولات گلخانه اي با كيفيت به ويژه توليد گل شاخه بريده رز و توت فرهنگي نقش مهمي در كشور داشته باشد.
وي تصريح كرد: با توجه به استعداد فراوان چهارمحال و بختياري در بخش هاي مختلف مربوط به حوزه فعاليت كشاورزي، تهيه و تدوين سند ملي در خصوص استفاده بهينه از زمين هاي كشاورزي، توسعه باغات، مناطق جنگلي و اصلاح باغات در اين استان ضرورت دارد.
رئيس خانه كشاورز چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست گفت: اكنون صندوق بيمه، 70 ميليارد ريال خسارات به كشاورزان استان بدهكار است.
سيد طاهر نوربخش اضافه كرد: پرداخت سريعتر خسارات كشاورزان چهارمحال و بختياري از سوي صندوق بيمه بايد در اولويت قرار گيرد.
وي بيان داشت: احداث باغ مادر در چهارمحال و بختياري به منظور تهيه پيوندك و ارقام مطلوب مقاوم به سرمازدگي در اين نقش مهمي در توسعه باغات و جلوگيري از وارد شدن خسارات به كشاورزان و باغداران دارد.
نوربخش اظهار كرد: كاهش سود تسهيلات بانكي يكي از مهمترين راه هاي تشويق سرمايه گذاران و حمايت از توليد كنندگان بخش كشاورزي در كشور و چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري استعداد فراواني در زمينه توسعه باغات به ويژه در زمين هاي شيب دار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار