کد خبر: ۳۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
فرماندار پاوه گفت : با پیگیری های استاندار كرمانشاه و موافقت مسئولان وزارت كشور؛ تجارت چمدانی از مرز شوشمی این شهرستان از روز شنبه آینده از سر گرفته می شود.
پرویز ایده پور روز پنجشنبه به هنگام بازدید از مرز شوشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات لازم برای انجام تجارت چمدانی را فراهم كرده ایم تا از اوائل هفته آینده فعالیت از این بازارچه با استفاده از كارت های الكترونیكی مرزنشینان آغاز شود.
وی اظهار امیدواری كرد: با راه اندازی این بازارچه و انجام فعالیت های اقتصادی بتوانیم بخش عمده ای از مشكلات اشتغال و بیكاری جوانان و مرزنشینان را حل كرده و تا اندازه ای دغدغه اشتغال جوانان را كاهش دهیم.
فرماندار پاوه؛ با بیان اینكه مرزنشینان به ازای هر كارت مبادلات مرزی می توانند 20 میلیون ریال كالا وارد كشور كنند؛ افزود: 114 قلم كالا مشخص شده كه مرزشینان مجاز به وارد كردن آنها هستند.
ایده پور تصریح كرد: مرزنشینان پاوه در گذشته فقط اقدام به واردات كالا می كردند اما در شرایط كنونی می توانند همزمان با واردات به صادرات نیز بپردازند.
فرماندار پاوه؛ با بیان اینكه فعالیت برای تمام مردم این شهرستان در بازارچه شوشمی میسر است گفت: از مردم می خواهیم كه خودشان اقدام به فعالیت كنند و كمتر به دنبال واسطه ها باشند و با حضور خود به اشتغال هر بیشتر و توسعه و رونق اقتصادی شهرستان كمك كنند.
شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی كرمانشاه قرار دارد و 84 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد.
فعالیت كوله بری كه از چند سال پیش با هدف تامین معیشت مرزنشینان در شهرهای مرزی استان كرمانشاه آغاز شده بود از حدود 9 ماه پیش با اجرای مصوبه دولت دهم متوقف شد.
استان كرمانشاه 360 كیلومتر مرز مشترك با عراق دارد كه هم اكنون مبادلات مرزی با این كشور از طریق بازارچه های شوشمی؛ سومار؛ پرویزخان؛ شیخ صالح و مرز رسمی خسروی انجام می شود.
سال گذشته حدود سه میلیارد دلار كالا از مرزهای استان كرمانشاه به عراق صادر شد كه این میزان بیش از 50 درصد كل صادرات كشورمان به این كشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر: