کد خبر: ۳۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
خطیب نماز جمعه تهران از مسئولین برگزاری مراسم حج خواست امنیت و عزت حجاج ایرانی را در نظر بگیرند.
آیت الله محمد علی موحدی كرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: دو مساله مهم به امر حج گره خورده است، یكی امنیت و دیگری عزت.
وی افزود: مبادا امنیت ملت ایران آسیب ببیند مبادا در سفر حج حجاج آسیب ببینند خدای نكرده بعضی كشته شوند مبادا توهین به آنها شود مبادا اهانت بشود هم امنیت و هم عزت.
آیت الله موحدی كرمانی خطاب به مسولین حج كشورمان با بیان اینكه به وعده های وهابی های خبیث اعتنا و اعتماد نكنید خاطرنشان كرد: آنها هم دشمن شیعه هم دشمن ایرانی هستند، و نتوانستند از بیان این دشمنی ها خودداری كنندو صریح گفتند خون شیعه نه تنهاهدر است بلكه شما با این كار به بهشت می روید چه امنیتی است كه حاجی از این جا به راه بیفتد كسی وی را بكشد بگوید به بهشت بروم.
خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: به آل سعود باید بگویم هر چه می خواهید بكنید و برای آمریكا خوش رقصی كنید تا آنجا كه می توانید از قران جدا شوید، قرانی كه ادعا می كنید ما حامی آن هستیم اما منتظر انتقام الهی باشید.
وی اضافه كرد: ای آل سعود بدانید اربابانتان هم كه برای آنها خوش رقصی می كنید اگر روزی بخواهید بیدار شوید مقابل آنها بایستید بدانید شما را مانند كاغذ یك بار مصرف به زباله دان تاریخ خواهند انداخت.
آیت الله موحدی كرمانی در ادامه با بیان اینكه به عربستان می گویم به كجا می روید (این تذهبون) گفت: یك روز به سر حجاج سنگ و پاره آهن ریختید آنها را كشتید، یك روز در تونل منا عده ی را خفه كردید مقابل مرگ هزاران حجاج كه با لب تشنه در منا شهید شدند بی تفاوت نگاه كردید بعدا در مقام جبران برنیامدید، امروز هم در وظیفه شرعی حجاج كارشكنی می كنید.
وی گفت: در كنفرانس اسلامی كه هدفش وحدت است بذر تفرقه اختلاف می پاشید، حواستان جمع باشد باید منتظر باشید كه كاخ شیشه ای شما ویران می شود و مانند خانه عنكبوت از هم می پاشد.
وی افزود: تعجب از شما نیست شما طوق ذلت مقابل آمریكا را به گردن انداختید تعجب از سكوت سران كشورهای اسلامی است كه از شهدای حجاج خودشان هم دفاع نمی كنند تعجب از امریكا هم هست با كشوری گرم می گیرد طبق اسناد منتشره در انفجار 11 سپنار نقش موثر داشتند.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خطاب به سران سعودی گفت: شما از برائت از مشركین ناراحت هستید مگر شما مشرك هستید كه از این جمله ناراحت می شوید اینكه صریحا پیام قران است یك بار اعلام كنید و بگویید قران را قبول نداریم شما كه احكام قران را زیر پا گذاشتید.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه كتاب تهران در 14 اردیبهشت ماه جاری اظهار داشت: این نمایشگاه از 14 اردیبهشت تشكیل می شود و از سراسر كشورها در این نمایشگاه كتاب ریخته می شود و كشورها فرهنگشان را این گونه به كشور ما تزریق می كنند.
وی خطاب به مسئولین گفت: حواستان جمع باشد مسئولین اگر یك كتاب گمراه كننده در این نمایشگاه باشد و جوانی آن كتاب را بگیرد و آن را به خانه ببرد خودش، برادران و خواهران او گمراه شوند تا قیامت گرفتار عذاب الهی خواهید بود.
وی اضافه كرد: به این مسئله مهم باید توجه كنید چقدر قدرت كنترل دارید این كتابها را چقدر می توانید ورق بزنید و شناسایی كنید.
خطیب نماز جمعه تهران از مسوولان برگزاری نمایشگاه كتاب خواست تا امسال بیش از پیش نسبت به محتوای عرضه كتابها در نمایشگاه توجه و اهتمام داشته باشند.
موحدی كرمانی با اشاره به حضور خود در سپاه و برخی گزارش ها ارسالی از نمایشگاه های گذشته كتاب در سالهای گذشته گفت: این كه نشد، از خیرش گذشتیم نمی خواهیم پز بدهیم نماشگاه كتاب نمی خواهیم چه اشكالی دارد با این شرایط نمی خواهیم ،خدا به آدم عقل داده درهای ورودی را بر كدام كتابها باز می كنید تا كجا این كتابها برود جامعه ما را از راه حق منحرف كند
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: توصیه می كنم عده ای كارشناس آشنا به فرهنگهای غلط و ضد اسلام را مامور كنید هنوز دیر نشده بگویند كتابهای شما را شناسایی كنند ، اجازه نمی دهیم این كتاب ها وارد كشور كنید آیا این حرف بدی است ؟

آیت الله موحدی كرمانی همچنین با اشاره به برجام و خطاب به هیات مذاكره كننده ایرانی گفت: به وزارت خارجه هیات ایرانی عرض می كنم بار سنگینی بر دوش شماست و با دشمنی سرو كار دارید كه از هیچ دشمنی فروگذار نمی كند ، مرتب دنبال تحریم است و به هیچ پیمانی وفادار نیست آیا می توان به پیمانش اعتماد كرد.
وی افزود: این دشمن سرنشینان هواپیمای مسافربری را می كشد به قاتل مدال می دهد دم از آزادی و دموكراسی می زند و به عربستان كودك كش جلاد كه در یمن حمام خون به راه انداخته است و بر صغیر و كبیر رحم نمی كند سلاح مدرن می دهید به خودش اجازه می دهد سلاح اتمی داشته باشد به ایران برای دفاع از خودش می گوید نباید موشك بالستیك داشته باشید.
وی با بیان اینكه با این تحریم های پی در پی چه باید كرد تصریح كرد: آنها تحریم می كنند تا ایران را به زانو بیاورند اما درود خدا بر رهبر بزرگ ما كه فرمود خودتان را در درون قوی كنید تا تحریمهای آمریكا هیچ اثری روی شما نداشته باشد اقتصاد مقاومتی داشته باشید با این برنامه حربه تحریم را بی اثر كنید.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر سخان خود در خصوص رعایت پوشش اسلامی در فصل تابستان نیز اضافه كرد:نیروی انتظامی ظاهرا هزاران مامور غیر مرئی در رابطه با نهی از منكر به كار گرفته است كه با شیوه بسیار متین و ارزنده و حساب شده شرایط نهی از منكر را مراعات و بالاخره احساس وظیفه كردند.
آیت الله موحدی كرمانی با بیان اینكه خوشبختانه نهی از منكر به صورت قانون درآمده قانون است اظهار داشت: دولت محترم در مقاطع مختلف بیان كرده كه مطیع مجلس و قانون است مشكل اصحاب فتنه در سال 88 همین بود كه تن به قانون درندادند به عوض آنكه از راه قانونی وارد شوند، غیرقانونی عمل كردند مردم در خیابانها ریختند و اشكال اصلی این بود و ان شاالله این اشكال دیگر ایجاد نشود.
وی ادامه داد: قانون محترم است قانونی كه مجلس تصویب كرده و شورای نگهبان تایید كرده امام رضوان الله تعالی فرمودند این قانون اسلام است و مخالفت با قانون چقدر سنگین است
خطیب نماز جمعه تهران در عین حال گفت: البته نهی از منكر نیاز به قانون و تصویب مجلس ندارد وظیفه بسیار سنگین دینی است مگر برای خواندن نماز مصوبه از مجلس می خواهیم یا روزه ماه رمضان یا برای و حج.
وی با تاكید بر اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منكر در آموزه های دینی ادامه داد: امیرالمومنین هشدار دادند مبادا امر به معروف و نهی از منكر ترك شود كه در این صورت بدان بر شما مسلط می شوند خوبانتان دعا می كنند و مستجاب نمی شود و حكومت از دستتان می رود.
وی اضافه كرد: گاهی عنوان می كنند مردم آزادند ماهم می گوییم مردم آزادند اما آزادی محدود، آزادی مطلق ندارند آن آزادی كه فرد بخواهد داشته باشد و وزن نظام را پایین بیاورد هتك انقلابی كه با خون شهدا ابیاری شده كند این آزادی ممنوع است حرمت قانون را باید داشته باشند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: بله اگر در خانه و در بسته گناهی كند نه من و شما و نه انتظامی مسئول است وقتی آَشكار بود پشت فرمان نشسته سربرهنه یا بدحجاب یا برخوردهای زشت می كنند این گونه این نمی شود آزادی، آزادی حد دارد.
وی همچنین درباره مراسم معنوی اعتكاف گفت:به این عزیزان این توفیق را تبریك می گویم جوانان ما پاك ،متین، قوی جوان عاشق انقلاب و معنویت در جامعه فراوان و بیشمار هستند و این عزیزان مایه امید و سرمایه كشور ما هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: