کد خبر: ۳۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
رییس‌جمهوری، ایران را پرچمدار شعار و عمل در مبارزه با تروریسم دانست و گفت: اگر ایران نبود، داعش عملا تحقق می‌یافت و آنها هم بر دمشق و هم بر بغداد پیروز می‌شدند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در دومین سمینار بین‌المللی "محیط زیست، دین و فرهنگ" افزود: داعش یعنی دولت عراق و شام كه اگر ایران نبود، امروز با یك گروهك تروریستی مواجه نبودیم بلكه در منطقه و جهان با دو كشور و دو دولت كه توسط تروریست‌ها اداره می‌شد، مواجه بودیم؛ آنگاه پاریس، بلژیك و نیویورك چه می‌كرد؟
رییس‌جمهوری ادامه داد: كسانی كه قدر مجاهدت‌های این مردم و ایران را نمی‌دانند كمی دقت كنند و ببینند ایران پرچمدار شعار wave‌ و جهان عاری از خشونت است و در مقام عمل هم پرچمدار مبارزه با تروریسم بود.
رییس‌جمهوری با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ به میزبانی ایران گفت‌: امروز رسالت و وظیفه ما این است كه شانه‌هایمان را زیر بار مسئولیت اقلیم منطقه‌ای و جهانی خود قرار دهیم.
روحانی ادامه داد: خوشحالیم كه این سمینار روزی در تهران برگزار می‌شود كه در نیویورك سند مهم اقلیم در حال امضا و توجه جهانیان به مساله محیط زیست است.
وی اضافه كرد: امیدوارم پیام امروز از تهران در كنار پیام از نیویورك و پاریس، پیام قدرتمند جهانی را به همه بدهد كه با وحدت، همفكری، تلاش و كوشش پیگیر همگان می‌توانیم به این هدف مهم دست یابیم.
رییس شورای عالی محیط زیست تصریح كرد: اگر در این زمینه فعالیت نكنیم، كره خاكی دچار شرایط سخت خواهد شد و شاید زیست انسان‌ها مشكل یا ناممكن شود؛ پس برای زندگی، حیات و ادای وظیفه خود در برابر مام انسان‌ها یعنی همان كره خاكی باید به وظیفه خود عمل كنیم.
روحانی یادآور شد: همه ادیان الهی این پیام را برای بشریت دارند كه طبیعت برای شماست اما باید از این طبیعت به درستی و با برنامه صحیح استفاده كنید. شما از زمین هستید اما وظیفه آبادانی آن را برعهده دارید.

**ایران منادی گفت و گوی تمدن ها و جهان عاری از خشونت
وی افزود: بسیار خوشحالم كه از ایران و تهرانی سخن می‌گویم كه ندایش به‌عنوان خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای به گوش منطقه و جهانیان رسید. مفتخرم از كشوری حرف می‌زنم كه ندای گفت‌وگوی تمدن‌ها از این سرزمین به پا خاست و خوشحالم از سرزمینی سخن می‌گویم كه محیط زیست، فرهنگ، ادیان و تعامل بین فرهنگ و توسعه پایدار، در سال 2001 از تهران آغاز شد.
رییس‌جمهوری ادامه داد: خوشحالم از تهرانی سخن می‌گویم كه ندای جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از این سرزمین به پا خاست و در مجمع عمومی سازمان ملل تثبیت شد. مفتخرم از ایرانی سخن می‌گویم كه ندای بلند آن برای جهانیان اعتدال و میانه‌روی است و به دنیا می‌گوید راه نجات ما این است كه راه میانه و بدون افراط چه در برابر هم‌نوعان و چه طبیعت را برگزینیم.
روحانی اضافه كرد: خوشحالم از سرزمینی سخن می‌گویم كه توانست مهم‌ترین و پیچیده‌ترین معضل حقوقی، سیاسی، فنی و بین‌المللی سال‌های اخیر از طریق گفت‌وگو با 6 قدرت جهان و 1+5 كنار میز مذاكره با منطق و استدلال حل كند.
وی اظهار داشت: خوشحالم از سرزمینی سخن می‌گویم كه 200 سال است به هیچ كشوری تجاوز نكرده و آنگاه كه مورد تجاوز قرار گرفت با شجاعت و قدرت از كشور و ملت خود دفاع كرد و پیروز شد.
رئیس جمهوری یادآور شد: اینجا سرزمین ایران، سرزمین همزیستی مسالمت‌آمیز است كه فرهنگ‌ها، ادیان و اقوام مختلف با صلح، صفا و برادری در كنار هم زیسته‌اند و امروز هم همین راه همزیستی را ادامه می‌دهند.
دومین سمینار بین‌المللی "محیط زیست، دین و فرهنگ" با حضور نمایندگان 9 مذهب از 15 کشور جهان به مدت دو روز در مجموعه پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: