کد خبر: ۳۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مدیرعامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاكره با كشورهای اتریش، بلغارستان، یونان برای توسعه فعالیت ها در حال انجام است و به زودی همكاری های خود را با كشور آلمان گسترش خواهیم داد.
حسین مهری روز سه شنبه در نشستی خبری در محل این شركت به انعقاد قرارداد همكاری با كشورهای عراق، ارمنستان، افغانستان، تركیه و آذربایجان در سال گذشته اشاره كرد و افزود: این ارتباطات سبب ارتقای مراوده های بین المللی خواهد شد.
وی افزود: شرایط تازه كشور در پساتحریم و اجرای برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) رشد و شكوفایی فعالیت های بین المللی را برای این شركت فراهم كرده است كه بدنبال آن میزان مرسوله های وارداتی و صادراتی دو چندان خواهد شد.
مهری گفت: اجرا شدن برجام وضعیت بسیار خوبی را برای مراوده های بین المللی پست با سایر نقاط جهان فراهم كرده و روز به روز شاهد بهتر شدن وضعیت مبادله های بین المللی هستیم.
وی به عضویت ایران در اتحادیه جهانی پست كه اكنون 192 كشور جهان در آن عضویت دارند، اشاره كرد و گفت: پیش از اجرای برجام مراوده های مالی این شركت با تعدادی از كشورها با مشكل مواجه بود كه اكنون این مشكل ها درحال رفع شدن است.
مهری همچنین از انجام مذاكره با بانك مركزی ایران برای تسهیل در امور مالی شركت پست در شرایط پساتحریم ها خبر داد و گفت: مقرر شده است با همكاری این بانك مطالبات این شركت از برخی كشورها وصول شود.
مدیرعامل شركت پست جمهوری اسلامی ایران افزود: توسعه همكاری با خطوط هوایی بین المللی كه در شرایط پسابرجام فراهم شد این امكان را در اختیار شركت پست قرار داده است تا بتواند سرعت سیر مرسوله های خود را افزایش داده و تحول بزرگی در این بخش ایجاد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: