کد خبر: ۳۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اعلام اينكه به مسائل كارگري و سختي زندگي اين قشر و بازنشستگي واقف هستيم، گفت: امروز مهمترين راهبرد دولت تدبير و اميد بر رشد بنيادين اقتصاد و فراگيركردن اشتغال براي مردم معطوف شده است.
علي ربيعي روز يكشنبه در آيين تجليل از كارگران نمونه كشور كه با حضور رئيس جمهوري در شركت مهندسي و ساخت ژنراتور مپنا (پارس) در شهرستان فرديس استان البرز برگزار شد، افزود: در تلاش هستيم تا سهم نيروي كار را در قيمت تمام شده ، افزايش داده و براي كارآفرينان نيز قيمت را كاهش دهيم.
وي گفت: اگرچه هنوز با زندگي شايسته ي كارگري فاصله داريم، اما در تلاش براي جبران تورم، رفع مشكلات اشتغال و معيشت كارگران هستيم هرچند راه درازي در پيش است.
وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: در طول 2سال گذشته به دستور رئيس جمهوري ، 10 ميليون كارگر حاشيه نشين و رسمي كشور بيمه شدند كه اقدامي ارزشمند براي مبارزه با فقر محسوب مي شود.
وي افزود: يكي از برنامه هاي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ، حمايت از بنگاه هاي كوچك كارآفريني براي ادامه كار و توليد است .
وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي خاطرنشان كرد: در بحث تربيت نيروي كار جديد و بيمه كارگران برنامه هاي ويژه اي در دستور كار قرار داده ايم.
ربيعي، مبارزه با فقر، بهبود وضعيت كودكان كار و ساماندهي و تقويت حس مسئوليت اجتماعي را از برنامه هاي وزارت تعاون عنوان كرد.
وي با اعلام اينكه در شوراي اشتغال تصميم هاي خوبي در سال جاري اتخاذ شده، گفت: اشتغال فراگير، اشتغالي است كه مبارزه با فقر را به دنبال دارد كه مد نظر قرار گرفته است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: امروز ساختار جمعيتي و نيازهاي كشور تغيير يافته و راهبرد دولت يازدهم در رشد بنيادين اقتصاد و فراگير شدن اشتغال زايي است كه امروز پاسخگو است.
وي گفت: به دنبال آن هستيم تا تامين اجتماعي را از حالت صندوق خارج كنيم و اين صندوق بايد محلي براي امنيت بازنشستگان و كارگران باشد.
وي افزود: علاوه بر سياست هاي رفاهي در كنار اشتغال و كمك به توليد در عرصه فرهنگي و اخلاق نيز اقداماتي در مراكز كافرمايي و كارگري صورت گرفته است .
ربيعي اظهار داشت: حضور امروز رئيس جمهوري در جمع كارگران نشان از همدلي دولت با جامعه ي كارگري و تلاش دولتمردان براي برون رفت اين قشر از مشكلات است .
وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي بيان داشت: امروز جامعه كارگري كشور به تلاش هاي دولت يازدهم اميدوار است و كارگران تلاش هاي دولت را تشخيص مي دهند و در دولت يازدهم اجماع سازي گفت و گو و مشاركت ها در تصميم گيري قوي شده است.
وي گفت: در دو سال و نيم فعاليت دولت تدبير و اميد اجازه راهپيمايي به كارگران داده شد و تشكل هاي آنان آزادانه فعاليت مي كنند.
وي يادآور شد: در هيچ دوره اي گفت و گو بين صاحبان صنايع و كارگران به اين شكل وجود نداشته و كارگران همواره در كنار دولت تدبير و اميد مي مانند.
آيين تجليل از كارگران واحدهاي نمونه صنعتي كشور امروز در شركت مادرتخصصي صنعتي مپنا واقع در منطقه مشكين دشت شهرستان فرديس استان البرز برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار