کد خبر: ۳۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
نخستین دور گفت و گوهای مالی ایران و سوئیس با حضور هیاتی از بانك مركزی و نمایندگانی از سازمان بورس و ارواق بهادار ایران و نمایندگان بخش های مختلف مالی و بانكی سوئیس از جمله وزارت دارایی، بانك مركزی، ارگان نظارتی بازار مالی (FINMA) و دفتر مبارزه با پولشویی این كشور برگزار شد.
در این نشست یك روزه كه بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) در برن پایتخت سوئیس برگزار شد، دو طرف با ارائه گزارش های از نحوه فعالیت بازار مالی و بانكی و سیستم های نظارتی خود، زمینه های همكاری را بررسی كردند.
ریاست هیات ایرانی را حمید تهرانفر معاون نظارتی بانك مركزی جمهوری اسلامی و ریاست هیات سوئیسی را رنه وبر مدیر بخش بازارهای مالی وزارت دارایی این كشور بر عهده داشت.
وبر ضمن اعلام حمایت سوئیس از اجرای برجام، آمادگی كشورش را برای همكاری در زمینه های مالی و بانكی و همچنین موضوع انطباق استاندارهای بین المللی در بخشهای نظارت بانكی، مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام كرد.
معاون نظارتی بانك مركزی نیز با توجه به سابقه و جایگاه بانكداری سوییس در جهان خواهان استفاده از تجربیات این كشور در زمینه های نظارتی و مقررات بانكی شد و گفت، ادامه این گفت و گوها به ارتقای سطح همكاریهای مالی و بانكی در سطح روابط دوحانبه و بین المللی منجر خواهد شد.
تهرانفر افزود، دور بعدی این گفت و گوها تا قبل از پایان امسال در تهران برگزار خواهد گردید.
این نخستین گفت و گوهای مالی بین ایران و سوئیس بر اساس مفاد نقشه راه روابط دو كشور است كه در سفر یوهان اشنایدر امان رئیس جمهوری كنفدراسیون سوئیس به تهران در اسفند پارسال (1394) مورد توافق روسای جمهوری دو كشور قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار