کد خبر: ۳۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با حضور هیات های اقتصادی خارجی در ایران برنامه های خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف انجام شده و دستاورد این سفرها با گذشت زمان مشخص می شود.
حسین اسفهبدی پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل نمایشگاه های بین المللی کشور در شیراز بیان کرد: با وجودی که حدود چهار ماه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سپری می شود اما در این مدت زمان کوتاه کارهای بسیاری انجام شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: هم اینک واحدهای تولیدی خارجی با انتقال فناوری با ایرانیان مشارکت و در کشورمان سرمایه گذاری کرده اند که محصول تولید شده آنها تیرماه 95 وارد بازار و از کشور صادر می شود.
اسفهبدی اظهار داشت: در سال جاری دولت مصمم است کشور از رکود اقتصادی خارج شود و با توجه به دنبال کردن این موضوع در بخش های مختلف، امسال سال خروج از رکود است.
وی اضافه کرد: با خارج شدن کشور از رکود، سایر عرصه ها از جمله تولید، اشتغال و صادرات نیز حرکت رو به رشد خواهند داشت.
اسفهبدی ادامه داد: بازاریابی حرفه ای در دنیا توسط نمایشگاهها انجام و به دنبال آن جذب سرمایه گذاری خارجی محقق می شود از این رو نمایشگاههای بین المللی در کشور نقش مهم و موثری در این زمینه به ویژه گسترش صادرات بر عهده دارند و ضروری است از تمام توان این حوزه در کشور استفاده شود.

* برپایی بزرگترین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: امسال در بخش نمایشگاههای خارجی امتیازهای ویژه ای در نظر گرفته شده است از جمله اینکه بخشی از اعتبارات برگزاری نمایشگاه ها را تامین می کنیم.
اسفهبدی افزود: امسال جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، فرانسه، آفریقا و ایتالیا نمایشگاه اختصاصی برگزار می کند که بزرگترین این نمایشگاهها در ایتالیا خواهد بود.
وی گفت: در این نمایشگاه ها عمده توانمندی های کشور ایران در بخش های مختلف از جمله زعفران و فرش که امکان رقابت و صادرات را داشته باشند، عرضه می شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین در سال 95 کنفرانس بزرگ سرمایه گذاری در عمان و همچنین کنفرانس ملی صنعت نمایشگاهی با همکاری دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

* اجرای طرح رتبه بندی نمایشگاه های بین المللی در کشور
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: طرح رتبه بندی نمایشگاه های بین المللی کشورمان با همکاری استادان دانشگاه و متولیان صنعت نمایشگاهی تدوین شده است و امسال اجرایی می شود.
اسفهبدی اظهار داشت: این طرح با هدف تهیه شناسنامه برای صنعت نمایشگاهی کشور و تهیه اطلاعات مورد نیاز نمایشگاهی برای ورود به بازار پسابرجام تدوین شده است.
وی ادامه داد: در قالب این طرح، نمایشگاه های بین المللی کشور در بخش های منطقه ای، محلی، استانی، ملی و بین المللی تقسیم بندی می شوند و همچنین سایت های نمایشگاهی بر اساس استانداردهای تعریف شده در این بخش ساماندهی و آماده سازی می شود.

* تخصیص اعتبار برای توسعه فضاهای نمایشگاهی کشور
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سال جاری توسعه فضاهای نمایشگاههای بین المللی در کشور مورد توجه بوده و بودجه ای هم به این امر اختصاص یافته است.
اسفهبدی بیان کرد: برای اختصاص این اعتبار وضعیت نمایشگاههای بین المللی و مطالبات استان ها توسط کارشناسان بررسی می شود.
وی گفت: فعالیت های نمایشگاهی در استان ها باید در سایت های نمایشگاهی متمرکز باشد در غیر این صورت برگزاری نمایشگاه در هر مکانی غیر از سایت های نمایشگاههای بین المللی غیر مجاز است.
اسفهبدی اظهار داشت: برای نهادینه کردن برگزاری نمایشگاهها در سایت های نمایشگاهی، رایزنی هایی با استانداران صورت گرفته و همچنین مکاتبه هایی برای حضور روسای نمایشگاههای بین المللی در شورای برگزاری نمایشگاهها نیز انجام شده است.
این مسئول افزود: در اسفند پارسال سند احداث یک نمایشگاه در مساحتی به وسعت 154 هکتار در بهترین نقطه فرودگاه امام خمینی(ره) با مسکن و شهرسازی منعقد شده است و این سومین نمایشگاه است که در شهر تهران احداث می شود.
اسفهبدی اظهار داشت: بر اساس اقدامات انجام شده با دانشگاه تهران، رشته صنعت نمایشگاهی از طریق آزمون سراسری تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران راه اندازی شده است که از مهر ماه امسال دانشجو می پذیرد.

*رسالت نمایشگاه های بین المللی مبتنی بر توسعه صادرات باشد
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس نیز در این نشست گفت: رسالت نمایشگاههای بین المللی کشور باید مبتنی بر توسعه صادرات و جذب سرمایه گذار باشد.
عبدالناصر اسکندری اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاههای بین المللی در سایت های نمایشگاهی به دنبال انتقال فناوری و جذب سرمایه گذار هستیم.
وی بابیان اینکه هدف ما تنها برگزاری نمایشگاه صرف نیست بلکه در سال 95 عناوینی را در نمایشگاههای بین المللی پذیرش می کنیم که در بحث انتقال فناوری و صادرات بتوانند به کشور و استان فارس کمک کنند.
اسکندری اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاههای بین المللی ما صادرات خدمات می کنیم از این رو هر چه حضور خارجی ها در نمایشگاه های ما بیشتر باشد تاثیر بهتری در صادرات کشور دارد زیرا آنها با توانمندی ها و ظرفیت های کشورمان در استان ها در بخش های مختلف آشنا می شوند و همین امر زمینه برقراری ارتباط موثر را مهیا می سازد.
وی با اشاره به اینکه که پارسال 48 عنوان نمایشگاه در سایت نمایشگاههای بین المللی استان فارس برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 50 عنوان نمایشگاه در سایت نمایشگاههای بین المللی این استان برگزار می شو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار