کد خبر: ۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
سخنگوی وزارت امور خارجه
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پرداخت بدهی های هند به ایران گفت: پرداخت این بدهی در دستور کار گفت و گوهای دو کشور بود و در آستانه سفر نخست وزیر هند هم بخشی از اقساط بدهی هند به حسابهای ایران منتقل شد. دولت هند بقیه اقساط را هم بر اساس توافقات دو کشور در فاصله زمانی نه چندان طولانی پرداخت خواهد کرد
به گزارش تجارت آنلاین حسین جابری انصاری گفت: اگر عربستان سعودی تغییری در رویه خود انجام ندهد، مسئول سد عن سبیل الله و بستن راه حجاج ایران خواهد بود. اما این که سیاست ما در ارتباط با عربستان چگونه است؛ بنا نیست که جمهوری اسلامی ایران در زمین بازی طرف مقابل خود بازی کند.جابری انصاری اظهار داشت: دولت عربستان تشدید تنش و درگیری ها در منطقه را به عنوان اولویت و هدفگیری خود در سیاست خارجی انتخاب کرده و ایران به دنبال گسترش همکاری ها و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه پیرامونی خود است.جابری انصاری در خصوص پیشنهاد آمریکایی ها برای مذاکره با ایران و گشایش معامله های دلاری در ازای مذاکرات در خصوص برنامه موشکی ایران اظهار داشت: این سنخ گزارش ها رسانه ای است. چنین امری در گفت و گوهای رسمی اتفاق نیفتاده است. برنامه موشکی جمهور اسلامی ایران برنامه ای مبتنی بر منظومه دفاعی است و بر اساس نیازهای امنیت ملی این برنامه تنظیم می شود و امکان توافق درباره آن با هیچ کشوری وجود ندارد.

جابری انصاری درخصوص گشایش های مالی ایجاد شده در دوره پسابرجام اظهار داشت: اقدامات اقتصادی و تجاری امری زمانبر است و به آرامی اتفاق می افتد تلاش ها و اقدامات دیپلماتیکی که در جریان است آغاز حل این مشکلات است و این مسیر باید تکمیل شود. وی خاطرنشان کرد: ما در مسیر درست در حال حرکت هستیم و مجموعه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مسیر استفاده از نتایج و پیامدهای توافق برجام در زمینه اتحاد ملی جمهوری اسلامی در جریان است. در روزهای اخیر بخش مهمی از بدهی هند از طریق شبکه بانکی پرداخت شد و پرداخت بخشی از اقساط بدهی هند و کشورهای دیگر از این مسیر ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه درباره پرونده پترسون 2 و اقدامات پیشگیرانه جمهوی اسلامی برای جلوگیری از دست اندازی به اموال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سیتی بانک شعبه لندن، گفت: کلیه تدابیر لازم برای عدم تکرار موضوع از سوی مراجع ذیربط بانکی و مراجع دیگر در دست پیگیری است. اقدامات غیرقانونی دادگاه های آمریکا که متاسفانه مورد حمایت نهادهای دیگر این کشور قرار گرفته نوعی راهزنی بین المللی است.

جابری انصاری پیرامون تاسیس دفتر اتحادیه اروپایی در تهران گفت: در سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و در گفت و گوهای دیگری که مستمرا در جریان است، گستر ش همکاری های همه جانبه در حوزه های مختلف بین ایران و اتحادیه اروپایی در حال رایزنی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: