کد خبر: ۳۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
به منظور تشویق تولیدکنندگان و سازندگان تجهیزات انرژی خورشیدی، وزارت انرژی‌های تجدیدپذیر هندوستان از سیاست جدید مناطق خورشیدی رونمایی خواهد کرد
به گزارش اکونومیک‌تایمز، تارون کاپور، دبیر مشترک وزارت انرژی‌های نو وتجدیدپذیر اعلام کرد: «ما در حال کار روی سیاست جدیدی برای مناطق خورشیدی خود هستیم، تا این مناطق را در ایالت‌های بیشتری ترویج دهیم. این طرح در حال تکمیل شدن است و از ماه آینده اجرایی خواهد شد.»

تحت این سیاست، توسعه‌دهنده نیروگاه‌های خورشیدی باید ورودی‌هایی نظیر امکان‌سنجی زمین و مکان‌های تخلیه نیرو را برای برای این پروژه فراهم کند. بر خلاف پارک‌های خورشیدی، توسعه‌دهنده باید زمین مورد نیاز برای پروژه را پیدا کرده و وزارت در همکاری با دولت اطلاعاتی را در مورد موجود بودن زمین ارائه دهد.

دولت هند در نظر دارد در حین سال مالی جاری، تا ظرفیت تولید نیروی خورشیدی را 10 هزار و 500 مگاوات افزایش دهد، دولت می‌خواهد ظرفیت تولید تجهیزات خورشید را در کشور افزایش دهد.

در حال حاضر ظرفیت تولید  ماژول‌های خورشیدی 5 گیگاوات در روز بوده و ظرفیت تولید سلول خورشیدی نزدیک به 2 گیگاوات در روز گزارش شده است.

 هند در نظر دارد تا ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر خود را تا سال 2022 به 175 گیگاوات برساند که شامل 100 گیگاوات انرژی خورشید و 60 گیگاوات انرژی بادی خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار