کد خبر: ۳۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
استیفن پولوز، رئیس بانک مرکزی کانادا در کنفرانسی در دانشگاه اوتاوا اعلام کرد: بانک‌های مرکزی با اهداف تورمی نظیر بانک مرکزی کانادا دریافته‌اند که مزایای حاصل از ثبات کوتاه مدت می‌تواند خطراتی نظیر افزایش بدهی مصرف‌کننده و دولت ایجاد کند.
 به گزارش بلومبرگ، پولوز گفت: «در حالی که تجربه نشان می‌دهد اهداف تورمی موجب بهبود عملکرد اقتصاد کلان شده است، تجربه بحران مالی جهانی و عواقب آن نشان می‌دهد که چنین اهدافی برای جلوگیری از ایجاد مشکل کافی نخواهد بود.»

رهبران دولت همچنین نیاز دارند تا در آینده با همکاری با بانک‌های مرکزی از بی‌‌ثباتی در سیاست‌های اقتصادی و ایجاد بدهی دولت یا مصرف‌کننده اجتناب کند. این کار بدون استقلال بانک‌های مرکزی و بررسی مداوم تورم امکان‌پذیر نخواهد بود.

سیاست‌گذاران بانک‌های مرکزی کانادا ا در خصوص نرخ بهره کنونی 0.5 درصدی اظهار نظری نکردند. پولوز اعلام کرد که بهبود صادرات از زمان بحران جهانی بسیار ملایم بوده است.

پولوز اعلام کرد: «اثرات میراث بحران مالی به بسیاری از کشورها کشیده شده و بهبود صادرات کانادا از بیشترین سطح خود فاصله گرفته است. بر همین اساس، سیاست پولی به منظور باقی ماندن تورم نزدیک به هدف بانک مرکزی بسیار تسهیل شده است.»

تحت یک توافق 5 ساله با دولت، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را با توجه به هدف تورم 2 درصدی تنظیم می‌کند. پولوز تاکید کرده که تغییرات نرخ بهره اثر کمتری روی اقتصاد در سطوح پایین کنونی خواهد داشت و تغییر سیاست پولی در این راستا بسیار اثرگذارتر خواهد بود.

در آستانه نشست سیاست‌گذاری 13 جولای بانک مرکزی کانادا و تصمیم‌گیری در خصوص نرخ بهره، اعضای این بانک پیش‌بینی خود را در خصوص اقتصاد این کشور به روز کرده‌اند و این در حالی است که آتش‌سوزی در آلبرتا باعث کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت این کشور شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار