کد خبر: ۳۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
آیت‌الله سبحانی خطاب به علما:
آیت‌الله سبحانی گفت: مقامات عربستان و وهابیت که در یمن و سوریه به کشت‌وکشتار مردم می‌پردازند، می‌گویند که زمامداران کشورهای اسلامی هستند؛ آیا وقت آن نرسیده است که علمای اسلام که اهل فکر هستند، این رؤسا را بر سفره قرآن جمع کرده و نصیحت کنند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در پاسخ به شبهه ای درباره نماز گفت: نماز روح دارد و روح آن خشوع است؛ گاهی می گویند که قرآن فرموده است«إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر»، بسیاری از افراد نماز می خوانند و اما گناه هم می کنند که در پاسخ باید گفت کدام نماز؟ منظور از نماز در این آیه، نمازی که در آن خشوع باشد و قلب انسان مسخر خدا، مقامات اولیا و انبیا باشد.

وی به کشت و کشتار مسلمانان توسط دولت عربستان اشاره و خاطرنشان کرد: زمامداران عربستان و وهابیت در اول وقت نماز می خوانند، اما اکنون این همه کشتار در یمن چیست؟ هزاران کودک در یمن کشته شده است؟ وهابیت نماز می خواند، اما در نمازشان خشوع نیست.آیت الله سبحانی افزود: بر اثر همین بمباران ها در یمن و سوریه جمعیت ها کوچ می کنند و در دریا غرق می شوند؛ باید اشک ریخت که گروهی از این افراد به دستگاه مسیحیت روی می آورند و مسیحیت را می پذیرند؛ آیا عیب و ننگ نیست که دو دولت اسلامی با هم بجنگند و سبب شود که مسلمانان به مسیحیان پناه ببرند؛ کشتار کودکان، متلاشی شدن خانواده ها، بی خانمان شدن جمعیت کثیر و غرق شدن افرادی در دریا از ثمرات این جنگ هاست.

وی بر لزوم نصیحت زمامداران برخی کشورهای اسلامی از سوی علمای اسلام تأکید و اظهار کرد: یا رسول الله برخیز و امتت را مطالعه کن که اینها می گویند زمامداران کشورهای اسلامی هستند؛ آیا وقت آن نرسیده است که علمای اسلام که اهل فکر هستند، این رؤسا را بر سفره قرآن جمع کرده و نصیحت کنند.آیت الله سبحانی ضمن توصیه بر دوری از انجام کارهای لغو،‌ تصریح کرد: لغو، لهو و لعب در قرآن آمده است که با هم فرق دارند؛ لغو به معنای کار بی فایده و بی اثر است؛ گاهی انسان هایی هستند که با هم شوخی می کنند باید گفت که ایجاد سرور در مؤمن لغو نیست؛ حضرت علی(ع) می فرمایند شوخی کردن های عقلایی مانعی ندارد، به شرطی که در آن لغو نباشد و هدف زُدودن غم از دل دوست مصیبت زده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: