کد خبر: ۳۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت : نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و افزایش داد و ستدها سبب افزایش قیمت طلا شده است.
محمد کشتی آرای  افزود : در هفته های گذشته و با شروع ماه رمضان و کاهش داد و ستدها انتظار بر این بود که قیمت طلا کاهش پیدا کند ولی بدلیل اینکه قیمت طلا در بازارهای جهانی تعیین می شود و قیمت آن در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده است ، کشورما هم تبعیت می کند.
 وی گفت : خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ثابت نگه داشتن نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا ، منفی بودن شاخص مشاغل در آمریکا سبب تضعیف ارزش دلار و افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است و نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه رمضان و افزایش داد و ستدها نیز این افزایش قیمت را تشدید می کند.
 کشتی آرای ادامه داد :‌ با نزدیک شدن به پایان ماه رمضان و افزایش داد و ستدها ممکن است اندکی افزایش قیمت داشته باشیم اما همچنان افزایش قیمتها با قیمت جهانی همراه است.
 رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه قیمت طلا در چند هفته گذشته 25 دلار افزایش پیدا کرده است ، گفت : روند همه پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در هفته های آینده هم ادامه دارد و ممکن است افزایش قیمت در بازارهای جهانی هم ادامه داشته باشد.
 وی افزود : قیمت جهانی تعیین کننده قیمت طلا در بازارهای داخلی است و در هفته گذشته سکه از یک میلیون و 28 هزار تومان تا یک میلیون و 48 هزار تومان داد و ستد شد و در حال حاضر با کمترین با یک میلیون و 42 هزار تومان بفروش می رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: