کد خبر: ۳۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
شهروندان استرالیایی به پای صندوق های رای می روند
شهروندان استرالیایی درحالی به پای صندوق های رای می روند که احتمال انتخاب رهبر حزب اوپوزیسیون به عنوان نخست وزیر تازه بیشتر شده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، رویدادهایی چون  تزلزل در بازارهای جهانی پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، افزایش نرخ مسکن و نرخ مالیات و بی توجهی به پناهجویان در استرالیا از مسائل مورد بحث در کمپین انتخاباتی بوده است. مالکوم تورنبال نخست وزیر کنونی از مردم خواسته تا به ثبات رای دهند و بار دیگر ائتلاف محافظه کار او را انتخاب نمایند. درمقابل بیل شورتن رهبر حزب اوپوزیسیون که در حزب  کار چپ میانه که در برکناری نخست وزیر پیشین نقش داشت معتقد است دولت عمیقا در اختلاف قرار دارد و حزب کار گزینه ای ثابت است. دولت کنونی وعده ایجاد شغل و رشد اقتصادی از طریق مالیات بر تجارت های بزرگ را داده است درحالیکه حزب کار از استفاده مالیات بردرآمد در وضعیت مدارس و بیمارستانها را بهبود بخشد.

شهروندان استرالیا برای شرکت در انتخابات سراسری آماده شدند.  یک روز پیش از این انتخابات که دوم ژوئیه برپا می شود، مالکوم ترنبول، نخست وزیر و بیل شورتن، رهبر اپوزیسیون این کشور در سیدنی برای جلب آرا آخرین تلاش های خود را کردند.استرالیا طی پنج سال گذشته، پنج نخست وزیر به خود دیده است. نظام پارلمانی استرالیا به سیستم بریتانیا شباهت دارد. دولت ها بر اساس اکثریتی که احزاب در مجلس نمایندگان کسب می کنند تشکیل می شود و رهبر حزبی که اکثریت را به دست آورده به نخست وزیری برگزیده می شود.نخست وزیر کنونی که رهبر حزب لیبرال است از شهروندان خواسته تا با رای به ائتلاف محافظه کاران به گزینه «تداوم و ثبات» رای دهند.

نظرسنجی ها حاکی است که حزب کارگر قادر نخواهد بود که اکثریت کرسی های پارلمان را برای تشکیل دولت کسب کند. در حال حاضر این حزب ۵۵ کرسی، ائتلاف محافظه کاران ۹۰ کرسی و احزاب اقلیت نیز ۵ کرسی پارلمان را در اختیار دارند. به گزارش آسوشیتدپرس، «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا گفت که هیچ‌گاه تا کنون برای استرالیایی بودن زمان هیجان‌انگیزتری از مقطع زمانی جاری نبوده است.سخنان وی به سرعت در تغییرات و پیشرفت‌های فناوری اشاره می‌کرد که بسیاری از موقعیت‌های کاری در این کشور را تهدید کرده و در حال بازتولید موقعیت‌های جدیدی برای مبتکران و کارآفرینان است. در همین حال، طبق نظر سنجی‌ها بسیاری از استرالیایی‌ها بر این باورند که بیش از آن که هیجان‌زده باشند، ترسیده اند. این ترس در شرایطی اتفاق می‌افتد که به دلیل افت رشد اقتصادی چین، بسیاری از مشاغل در حوزه معدن تحت تاثیر قرار گرفته و در نتیجه اقتصاد این کشور به دنبال رشد اقتصادی خارج از بخش منابع این کشور خواهد بود.رهبر حزب مخالف چپ میانه این کشور با اشاره به این مطلب گفت که تفکرات این میلیونر ۶۱ ساله با بیشتر استرالیایی‌ها تضاد دارد.این حزب تا کنون ترنبول را به عدم تامین سرمایه کافی برای بیمارستان‌های عمومی و مدارس متهم کرده است.ترنبول در ماه سپتامبر جانشین «تونی ابوت» شد که مواضع اجتماعی محافظه‌کارانه‌اش دیگر مورد پسند مردم نبود.   

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار