کد خبر: ۳۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
حراج سکه در حالی ساعت ۱۶ تا 18 در بانک کارگشایی برگزار می‌شود که مسوولان این بانک هرگونه حراجی به دلیل افزایش قیمت سکه در بازار را رد می‌کنند.
 همزمان با افزایش اخیر قیمت سکه در بازار که در یکی دو ماه گذشته تا مرز ۲۰۰ هزار تومان هم رشد قیمت داشته است، بانک ملی تصمیم به توزیع سکه از طریق بانک کارگشایی گرفت.
این موضوع موجب شد تا برخی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با این‌که این حراج برای کاهش نوسان قیمت سکه در بازار انجام شده باشد، تقویت شود.
این در حالی است که در آستانه حراج امروز بانک کارگشایی معاون این بانک در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد که اولا حراج سکه مربوط به سکه‌های بانک مرکزی نیست و تنها سکه‌های یاد بودی که جزو اموال بانک ملی هستند انجام می‌شود. دوم این‌که هدف از توزیع این سکه‌ها کاهش فشار در بازار نبوده است.
حیدری با اشاره به این که تصمیم برای حراج سکه‌های بانک ملی از سال گذشته گرفته شده و فرآیند آن آغاز شده است، اظهار کرد: قرار بود در ایام پایانی سال این کار انجام شود که تا حدی طولانی شد و مسوولین صلاح دیدند که اکنون این کار را انجام دهند.
وی با ارائه‌ توضیحات بیشتر افزود: سکه‌هایی که امروز توزیع می‌شود سکه‌های رایج امامی نیست و بسته‌های ترکیبی از سکه‌های ۲.۵ و پنج بهار خواهد بود، این در حالی است که قبلا سکه‌های پنج بهار توزیع شده بودند، ولی از استقبال چندانی برخوردار نبود.
معاون بانک کارگشایی در رابطه با نحوه‌ حراج سکه‌ها گفت: کف قیمتی در جلسه حراج مشخص خواهد شد که سه تا پنج درصد زیرقیمت بازار است. در این حالت شرکت‌کنندگان در حراج هر یک قیمت بالاتر و در حد قیمت بازار و یا بیشتر درخواست کنند به آنها واگذار می‌شود.
وی تعداد سکه‌های قابل حراج را اعلام نکرد و گفت که این موضوع در صورت مشخص شدن حس رقابت بین شرکت‌کنندگان را از بین می‌برد.
معاون بانک کارگشایی اطمینان داد که حراج سکه با رعایت تمامی نکات ایمنی و بدون هیچ باندبازی و در سلامت کامل انجام خواهد شد.
برچسب ها: سکه ، بانک ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: