کد خبر: ۳۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
هاشمی رفسنجانی:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کار دولت در زمینه برجام، مبنایی و درست بوده و مسائل باقیمانده نیز در حال حل شدن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کار دولت در زمینه برجام، مبنایی و درست بوده و مسائل باقیمانده نیز در حال حل شدن است.به گزارش ایرنا آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: امروز مشکلی برای کشتی های ما در هیچ جای دنیا نیست و می توانند به راحتی بارگیری کنند، تحویل بگیرند و پهلو بگیرند و برای هواپیماهای ما نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از بانک های بزرگ با ما همکاری دارند و تنها چند بانک بزرگ در دنیا با آمریکا هستند که ما به آنها اعلام کرده ایم با آمریکا نمی خواهیم با آن نحو فعالیت کنیم.وی تاکید کرد: باید آرام آرام جلو رویم که آنها خیال نکنند به ما امتیاز داده اند زیرا همه آنها حق ما بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: موضوع بمب هسته ای، بهانه آنها بوده است.هاشمی رفسنجانی افزود: دولت کار اساسی کرد و تحریم ها را شکست و این کار هنوز جریان دارد که آمریکایی ها گفتند حقوق بشر و مبارزه با ترورریسم را بپذیرید و ما این را قبول نداریم.

وی افزود: برخی ها فکر می کنند کار خوبی می کنند که با برجام مخالفت می کنند در حالی که دولت بعد از برجام، در کاهش تورم نیز کارهای خوبی انجام داده است.آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: دولت از امسال وارد بخش جدیدی می شود که رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به نقدینگی های عظیم بانکی در کشور ادامه داد: تا سال گذشته 900 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود داشته که این نقدینگی در بانک هاست.هاشمی رفسنجانی گفت: این گنجینه عظیم تیغ دولبه شده که یک طرف آن تورم و یک لبه آن این است که آن را به درستی در قالب تسهیلات به کارآفرینانی پرداخت کنیم که می توانند در زمینه تولید راهگشا باشند.

وی با یادآوری اینکه حدود 15 هزار کارخانه تعطیل شده یا نیمه جان هستند که باید احیا شوند گفت: بانک ها پول هایی را که به جاهای بیخود می روند را باید به کسانی بدهند که کارآفرینی می کنند.وی گفت: باید به صورت اداره شده تسهیلاتی که در اختیار کارهای انگلی می شود را برای راه اندازی کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل به کار گیریم.

وی تصریح کرد: وجود دعواهای سیاسی و باندی در کشور اعتماد بیرون را کم می کند و این به ضرر همه است و همه باید برادرانه و خواهرانه دست به دست هم داده و کشور را در مسیر عمران مجدد قرار دهیم و مردم را از بهره هایی که در کشور وجود دارد بهره مند کنیم.آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم نمی دانند در برجام چه گرفته ایم تاکید کرد: یکی از افتخارات 5+1 این است که امروز می توانیم در صنعت گداخت هسته ای عضو شویم و از این صنعت نمونه ای کوچک در کشور و با کمک آنها بسازیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار