کد خبر: ۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
پس لرزه‌های ترکیه به بازارها رسید
معاملات امروز بازار سرمایه در اصفهان به دلیل اتفاقات شب گذشته ترکیه با تردید خریداران شروع شد اما اخبار تکمیلی در مورد شکست کودتا، بازار را به حالت عادی بازگرداند.

بازارهای مالی اصفهان با آغاز آخرین هفته از تیرماه و انتشار اخبار مهم تأثیرگذار در طی دو روز تعطیلی، آغاز محافظه‌کارانه داشتند. مهم‌ترین اخبار چند روز اخیر، حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه بود که بازارهای جهانی را متأثر کرد و انجام کودتای ناکام در ترکیه در بامداد امروز، دیگر خبر مهم بین‌المللی محسوب می‌شود که بازارها را با واکنش تدافعی روبه‌رو کرد.

با این‌حال، تشکیل کمیته ویژه بررسی وضعیت صنعت سیمان در ستاد اقتصاد مقاومتی، اجازه استفاده خودروسازان از یوزانس و افزایش قیمت نفت از دیگر اخبار مهم امروز محسوب می‌شدند که نتیجه آن افزایش شاخص بورس، افزایش خفیف قیمت طلا و کاهش قیمت دلار بود.

معاملات امروز بازار سرمایه به دلیل اتفاقات شب گذشته در ترکیه با تردید خریداران شروع شد اما اخبار تکمیلی در مورد شکست کودتا، بازار را به حالت عادی بازگرداند. در معاملات امروز خبری از رهبری قیمتی سایپا نبود و برخلاف روند منفی این سهم، نمادهای دیگر گروه‌ها با رشد مواجه شدند. اخبار خوش از قیمت جهانی فلزات، نمادهای معدنی همچون توسعه معادن روی، فسرب، کاما، و کیمیا را مثبت کرد.

فولاد مبارکه نیز در گروه فولادی با توجه به افزایش قیمت جهانی فولاد توانست مجدداً به بالای 120 تومان برسد. زیرمجموعه این شرکت یعنی فولاد هرمزگان نیز خریداران قدرتمندی به خود دید و تا حداکثر قیمت مثبت رشد کرد. فولاد مبارکه در این هفته و روز 29ام این ماه، مجمع عمومی خود را برگزار خواهد کرد و فردا آخرین روز معاملاتی این نماد قبل از مجمع است.

در کنار رشد قیمت سهام فلزی و معدنی، انتشار گزارش پیش‌بینی سود پالایشگاه شیراز، گروه پالایشی را با استقبال خریداران مواجه کرد و در عرض چند دقیقه، قیمت تمامی نمادهای این گروه تا حداکثر مجاز افزایش یافت.

بیشترین تقاضا در گروه پالایشی در شبریز ثبت شد و بیشترین عرضه نیز در شبندر توسط سهامدار عمده ثبت شد. درمجموع معاملات امروز، شاخص کل 104 واحد رشد کرد و ارزش معاملات به 380 میلیارد تومان رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: