کد خبر: ۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
محمودرضا خواجه نصیری با تاکید بر اینکه برنامه ریزی شده است این اوراق در سال جاری منتشر شود، گفت: این اوراق برای تامین مالی بخش های مختلف پتروشیمی، فلزی و فولادی خواهد بود.
در سال جاری نزدیک به دو هزار میلیارد تومان انواع اوراق در بازار سرمایه منتشر می شود.
، مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با "عصر مالی " از برنامه ریزی این مجموعه برای انتشار نزدیک به دو هزار میلیارد تومان انواع اوراق خبر داد.
محمودرضا خواجه نصیری با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده است این اوراق در سال جاری منتشر شود، گفت: این اوراق برای تامین مالی بخش های مختلف پتروشیمی، فلزی و فولادی خواهد بود.
مدیرعامل تامین سرمایه آرمان همچنین از برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق تامین مالی اسلامی ایرانی در بورس لندن خبر داد.
خواجه نصیری با اشاره به اینکه مجموعه آرمان در تلاش برای شناسایی ظرفیت بازارهای مالی دنیا برای انتشار اوراق تامین مالی اسلامی است، گفت: اگرچه در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در حوزه انتشار این اوراق در عرصه بین المللی وجود دارد، راه طولانی تا اجرای آن پیش رو است اما ما این فرآیند را آغاز کردیم.
مدیر عامل تامین سرمایه آرمان تصریح کرد: نوع و حجم اوراق هنوز مشخص نشده و البته از درجه اهمیت بالایی نیز برخوردار نیست.
مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در ادامه اظهار داشت: قبل از اینکه مواردی مثل نوع اوراق مهم باشد، باید پیش نیازهای انتشار آنها فراهم و مشکلات برطرف شود که ما در تلاش برای اتخاذ شرایط هستیم.
وی درباره پیش نیازهای انتشار اوراق تامین مالی اسلامی ایرانی در بازارهای بین المللی گفت: از جمله این نیازها پیدا کردن یک نهاد برای تسویه اوراق خارج از کشور است.
وی ادامه داد: همچنین انجام اقدامات لازم برای پیدا کردن یک بانک طرف تسویه در خارج از کشور مهم است. راه کارهایی نیز برای پوشش ارز در انتشار اوراق و همچنین چگونگی جایگزین کردن ارزها باید طراحی شود و نبود رتبه بندی در نهادهای ناشر که باید برای رفع آن راهکاری داشته باشیم.
مدیرعامل تامین سرمایه آرمان با تاکید بر اینکه این مجموعه در تلاش برای رفع این مشکلات و فراهم کردن زیرساخت ها است، ادامه داد: هدف ما جدا از نوع و حجم اوراق برای انتشار، فراهم کردن زیر ساخت ها است ولو اینکه این اوراق در حجم اندکی منتشر شود با فراهم کردن زیر ساخت ها، راهی برای توسعه کمی استفاده از این ابزار در بازارهای بین المللی باز خواهد شد.
وی همچنین درباره اخذ رتبه برترین تامین سرمایه در کشور این گونه گفت: سازمان بورس امسال برای اولین بار برترین نهادهای مالی را معرفی کرد و تامین سرمایه آرمان نیز به عنوان برترین تامین سرمایه در حوزه اصلی این نهادها شناخته شد و مورد قدردانی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه برنامه هایی که سال گذشته اجرایی شد حرکت بسیار بزرگ و رو به جلویی برای این تامین سرمایه بود، اظهار داشت: فعالیت صندوق های سرمایه گذاری و همچنین انتشار اوراق نتیجه اش این شد که این مجموعه در حوزه های مختلف با مدیریت نزدیک به 16 هزار میلیارد تومان دارایی ،بیشترین دارایی تحت مدیریت را بین تامین سرمایه ها را داشته باشد. همچنین با مدیریت بیش از دو هزار و 200 میلیارد تومان اوراق، بیشترین اوراق تحت مدیریت در اختیار این مجموعه است و به واسطه اینکه مجموعه آرمان در همه فاکتورهای مدیریتی اول بود سازمان بورس آن را به عنوان برترین تامین سرمایه معرفی کرد.
مدیر عامل تامین سرمایه آرمان همچنین به راه اندازی اولین سوپر مارکت مالی در کشور اشاره کرد و افزود: IB SHOP اولین سوپرمارکت مالی کشور است که سهولت سرمایه گذاری برای همه مردم و در همه ساعت ها را فراهم می کند.
به گفته وی این سایت مخصوص فروش همه نوع محصولات مالی است و امید است از این رهگذر بتوان به توسعه بازار سرمایه کمک کرد.
خواجه نصیری در خصوص برنامه های آتی این مجموعه نیز به توسعه خدمات ارزش افزوده الکترونیکی در حوزه تامین سرمایه ها اشاره کرد و گفت: در حوزه تامین مالی دانش بنیان برنامه های جدید پیگیری می شود و در بخش رتبه بندی اعتباری پروژه هایی در دست اجرا است و همچنین در حال برنامه ریزی برای انتشار اوراق بین المللی هستیم.
وی همچنین به فعالیت صندوق های تامین سرمایه آرمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو صندوق با درآمد ثابت، یک صندوق مختلط و یک صندوق در سهام، یک صندوق ETF سهام و صندوق بازارگردانی در حال فعالیت در این مجموعه هستند.
وی درباره تمرکز سرمایه گذاری این مجموعه و اولویت بین بازار سهام و بازار بدهی نیز اظهار داشت: 95 درصد صندوق های سرمایه گذاری آرمان بر بازار بدهی تمرکز دارند اما در سهام هم سرمایه گذاری داشته ایم و نگاه ما در بازار سهام انتخاب سهام با دید بلند مدت و به دور از سفته بازی است.
مدیر عامل تامین سرمایه آرمان از راه اندازی صندوق جسورانه در این مجموعه خبر داد و گفت: آرمان جزو 5 مجوزی بود که برای اولین بار توسط سازمان بورس برای صندوق های جسورانه صادر شد. این صندوق در حوزه IT ، ICT و همچنین حوزه های وابسته به آن و فناوری های نوین خواهد بود .در این مجموعه برنامه های گسترده ای داریم و روش های مدونی را برای سرمایه گذاری و استفاده از فرصت های موجود در دست اجرا داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: