کد خبر: ۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون انواع کالا به ارزش 647 میلیون و 567 هزار و 84 دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛ خلیل حیدری اظهار کرد: این میزان کالا از نظر ارزش دلاری 20 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
 
وی افزود: وزن این مقدار کالای صادارتی در مرز بین المللی مهران یک میلیون و 560 هزار و 391 تن بوده است که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی 9 درصد رشد نشان می دهد.
 
مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: کالاهای صادر شده به کشور عراق شامل مصالح ساختمانی، ظروف پلاستیکی، مصنوعات فلزی، منسوجات شیشه ای، میوه و تره بار بوده است.
 
وی همچنین به میزان واردات صورت گرفته در مرز مهران اشاره کرد و گفت: بیش از 287 تن کالا در هفت ماه گذشته از مرز بین المللی مهران وارد کشور شده است.
 
حیدری تاکید کرد: ارزش ریالی این میزان کالای وارد شده به کشور 182 هزار و 276 دلار است که بیشتر شامل ضایعات پلاستیکی و برنج خوراکی است.
 
مرز بین المللی مهران، امن ترین و نزدیک ترین راه تردد زائران عتبات عالیات و صدور کالا به عراق در منتهی الیه غربی استان ایلام واقع است.
 
روزانه بیش از 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی به کشور عراق تردد می کنند.
 
نزدیک به یک میلیارد دلار کالای ساخت ایران، سال 92 از راه این پایانه مرزی به عراق صادر شد.
 
گمرک ایلام اکنون از مجموع 31 گروه گمرکی کشور از لحاظ وزن کالای صادر شده در رتبه هفت و از نظر ارزش دلاری کالا، به رتبه 14 ارتقا یافته است.


انتهای پیام/
برچسب ها: مرز ، مهران ، کالا
نام:
ایمیل:
* نظر: