کد خبر: ۳۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
تاثیر وعده سیاستگذاریهای مالی گروه 20
بازارهای سهام پس از تعهد وزرای دارایی گروه 20 به استفاده از سیاستگذاریهای درست در افزایش رشد تجارت جهانی با رشد قابل توجهی روبرو شدند.
 این بالاترین رشد در 9 ماه گذشته بازارهای بورس بود. به گزارش رویترز بازارهای بورس اروپا در اولین روز کاری خود شروع خوبی داشتند  و رشد 0.3 درصد داشت. این درحالی بود که بخش تولید در انگلستان کاهش داشته است. باوجودی که کاهش قیمت نفت باعث کندی در معاملات کالا در بازارهای بورس نوظهور بود. دراین میان نشست گروه 20 توانست نظر سرمایه گذاران را به سوی بازارها جلب کند. مقامات فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و ژاپن از اعمال تست قابلیت سنجی بانکها و محرک های مالی صحبت کردند. هاروهیکو کورودا ریاست بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد صورت لزوم،‌ نهاد تحت امر او برای افزایش محرک‌های پولی خود آماده است، اما در عین حال مجددا گفت که سیستم کمک‌رسانی موسوم به پول هلی‌کوپتری ممنوع است. اغلب اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی ژاپن در نشست 29 جولای خود با کاهش انتظارات تورمی و به منظور رسیدن به هدف تورمی 2 درصدی، محرک‌های پولی بیشتری اعمال خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها در خصوص اقدامات جدید رادیکال در اوایل این ماه شدت گرفت،‌ زمانی که کورودا و آبه، نخست‌وزیر ژاپن نشست‌هایی جداگانه با بن برنانکی، رئیس سابق فدرال‌رزرو،‌ برپا کردند. گروه جی 20 که در شهر چنگ‌دووا چین گرد هم آمده‌اند تا مسائل اقتصادی مربوط به گروه و در ارتباط با سایر کشورها را بررسی کنند با تاکید بر اینکه برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تهدیدی بر رشد اقتصاد جهانی است، تاکید کردند که همه ابزارهای سیاسی لازم را به کار می‌گیرند تا تاثیر این خروج بر رشد اقتصاد جهانی کاهش یابد.به گزارش اکونومیک تایمزآنها گفتند براساس همه‌پرسی ماه ژوئن که منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد آینده اقتصاد جهانی در هاله‌ای از ابهام است.اعضای گروه بعد از نشست وزرا و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه در شهر چنگ دووا چین اعلام کردند: گروه جی20 در موقعیت فعالی نسبت به این مسئله قرار دارد و امیدوار است در آینده انگلیس را دوست و همکار نزدیک اتحادیه اروپا ببیند.با فروکش‌ کردن نگرانی‌ها در خصوص اینکه رای به برگزیت باعث کاهش رشد اقتصادی شود، بازارهای سهام آسیا دیروز رشد کردند این در حالی بود که دلار نیز توسط آمار قوی اقتصادی آمریکا تقویت شد.هر اونس طلا با افتی 0.4 درصدی نسبت به جلسه گذشته یکهزار و 318 دلار و 80 معامله شد. جیانگ شو، تحلیل‌گر ارشد گروه طلای شانگدونگ اعلام کرد: «با توجه به اینکه بازارها فکر می‌کنند که دوران پسابرگزیت در حد تصور قبلی بد نبوده است و شاخص‌های اقتصادی کلیدی آمریکا نیز عملکرد خوبی داشته‌اند. ما می‌توانیم شاهد سقوط قیمت طلا باشیم. بانک مرکزی ژاپن و فدرال‌رزرو آمریکا احتمالا نظری مساعد نسبت به عملکرد اقتصادی خواهند داشت و در کنار دیگر بانک‌های مرکزی احساس منفی بازارهای مالی جهانی را کاهش خواهند داد.»
بانک‌های مرکزی در توکیو و واشنگتن در این هفته نشست خواهند داشت و سیاست‌گذاران احتمالا تا فرونشستن گرد و غبار ناشی از شوک رای به برگزیت همچنان محتاط باقی خواهند ماند.در بازار اوراق قرضه ، منطقه پولی یورو با کاهش معاملات اوراق روبرو شد که پایین ترین سطح پس از برگزیت بود.ین ژاپن نیز دربرابر دلار آمریکا با کاهش همراه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار