کد خبر: ۳۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات آمر حمله به سفارت عربستان:
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در به اصطلاح نامه سرگشاده سرکرده مهاجمان به سفارت عربستان در تهران، اظهارات وی را بی پایه و اساس و مردود دانست.
کورش شرفشاهی - در کشوری که قانون حکمفرماست، وجود گروههای فشار با هر عنوانی پذیرفتنی نیست. به کار بردن عناوینی همچون گروههای خودجوش آن هم زمانی که به خیابانها می ریزند و سفارت کشور دیگری را به آتش می کشند، تنها و تنها یک توجیه دارد و آن توجیه این است که این آقایان به قانون اعتقادی ندارند و هرچه در رویاهایشان می پندارند، بدون بررسی و آینده نگری اجرا می کنند. دراین رابطه چندی پیش شیخ نمر از سوی آل سعود اعدام شد که با واکنش مناسب از سوی مسوولان رو به رو شد. اما معلوم نشد یک عده از کجا و چگونه مقابل سفارت عربستان حاضر شدند و آن را به آتش کشیدند. این اقدام نسنجیده بهانه لازم را به دست رژیم بی کفایت آل سعود داد تا علیه کشورمان جریان سازی کنند و کار به جایی رسید که از کشورهای دیگر خواستند تا روابط خود را با ایران قطع کنند که خوشبختانه به غیر از موارد انگشت شمار،‌ هیچ کس حاضر به اطاعت از این درخواست نابخردانه نشد. اما مسوولان در برابر این اقدام نیروهای خودسر واکنش نشان دادند و علاوه بر محکوم کردن این قبیل رفتارها، دستور دستگیری و مجازات متخلفان را صادر کردند. پس از دستگیری این متخلفان، دادگاه آنان به صورت علنی برگزار شد. بیشتر آنها در دادگاه نسبت به این رفتار خود اظهار پشیمانی کردند و تنها چند نفر بر این رفتار خود اصرار و تاکید داشتند که مبنای قانون از نظر آنها، تفکرات آشوب گونه است.

چرا به جوانان انقلابی تهمت می‌زنند

پس از اینکه جمهوری اسلامی ایران با محاکمه این افراد نهایت سعی خود را مبنی بر احترام به سفارتخانه ها و روابط دیپلماتیک نشان داد، یک باره حسن کردمیهن، متهم آمریت حمله به سفارت عربستان سعودی در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری، ضمن شرح جزئیات مکالمات خود در شب حادثه با حمله کنندگان، با لحنی تند از محاکمه و نوع برخورد با آنها انتقاد کرده و در آن، از «حسن روحانی» خواسته است دستگاه دیپلماسی را به دلیل زیرپاگذاشتن عزت ملت ایران به دادگاه معرفی کند. او در نامه طولانی‌اش، با دفاع از حمله کنندگان به سفارت عربستان نوشته است: «چرا به جوانان انقلابی تهمت می‌زنند؟ چرا به غیرت این بچه‌ها انگِ مجرم بودن می‌چسبانند؟.... اتفاقا اینها برای امنیت کشور آمدند! قصدشان امنیت کشور بود! اجتماعشان امنیت کشور بود! شعارهایشان امنیت کشور بود! » کردمیهن همچنین خواستار محاکمه ماموران نیروی انتظامی به اتهام «عملکرد ضعیف و غیرمسئولانه» در حادثه حمله به سفارت عربستان شده است.

اظهاراتی بی پایه و اساس و مردود

در این رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در به اصطلاح نامه سرگشاده سرکرده مهاجمان به سفارت عربستان در تهران، اظهارات وی را بی پایه و اساس و مردود دانست. بهرام قاسمی در بیانیه ای، ضمن ابراز ناخرسندی از حمله این افراد خودسر و ناآگاه به اماکن دیپلماتیک که پرونده آنان نزد محاکم قضایی مفتوح است، اقدامات آنان را در راستای خواست دشمنان کشور بویژه رژیم سرکوبگر و تروریست پرور آل سعود خواند و خاطر نشان کرد: هیچ عقل سلیمی اقدام در جهت منافع دشمنان و همپیمانان صهیونیست های غاصب و کودک کش را نمی پذیرد. وی مجددا تأکید کرد: حمله به اماکن دیپلماتیک خلاف قانون ، غیر اخلاقی، مذموم و مردود است و با هیچ بهانه ای قابل توجیه نیست.

این درحالی است که فرد دستگیر شده به اتهام سامان‌دهی حمله به سفارت عربستان در تهران، در گذشته در یک سخنرانی علاوه بر اینکه از کار خود دفاع کرده و به تشویق برای حمله به این سفارت اعتراف نموده، برای این اقدام خلاف قانون و خلاف مصالح ملی حتی منافعی نیز بر شمرده است! وی در یک فایل صوتی که از طریق شبکه‌های مجازی در دسترس قرار گرفته گفته است این اقدام موجب عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان شده و نوری بود که ذهن مخالفان و کسانی که حج و عمره را زیر سئوال می‌بردند نیز روشن کرده است. این شخص، طبق اعلام مسئولین امنیتی سرکرده حمله به سفارت عربستان در تهران بوده و چند روز قبل هنگام بازگشت از سوریه در حال ورود به تهران در فرودگاه بازداشت شده است.

برچسب ها: عربستان ، سفارت ، حمله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار