کد خبر: ۳۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران گفت : برای راه اندازی بازار آتی ارز اماده هستیم و همه زیرساخت‌های لازم فراهم است.
حامد سلطانی‌نژاد گفت : تک‌نرخی شدن ارز به تحقق این هدف کمک می کند اما قوانین و مقررات راه‌اندازی بورس ارز در بازار سرمایه تدوین شده و آماده بهره‌برداری است.
مدیر عامل بورس کالای ایران گفت : پتروشیمی‌ها در بورس کالا شرایط خوبی دارند و در سه ماهه اول معاملات پتروشیمی رشد داشته است و با انعطافی که بورس کالا در قیمت‌ها و عرضه‌ها نشان داد مدل‌های مختلف فروش هم از قراردادهای بلند مدت و هم شیوه‌های مختلف فروش داریم .
سلطانی‌نژاد گفت : عمده افرادی که از بورس کالا استقبال می‌کنند خریداران پایین‌دستی هستند و شرکت‌های تعاونی از بورس خریدارای و توزیع می‌کنند، مصرف کنندگان پایین دستی هم هستند و اولویت تخصیص در بورس کالا برای مصرف‌کنندگان است.
وی افزود : سیاست اوراق بهادار محور بودن بورس کالا را اجرایی می کنم و برای محصولاتی مانند ذرت راه‌اندازی خواهیم کرد و به دنبال ساختارهای قبض انبار و پیاده سازی گواهی سپرده روی محصولات مختلف هستیم تا اسناد محصولات در بازار مبادله شود.
مدیر عامل بورس کالامدیر عامل بورس کالای ایران با بیان اینکه حضور در بورس به شفافیت و رفع ابهام کمک می کند ، گفت: بورس کالا برای حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی دنبال راه‌اندازی صندوق‌های کالایی و خرید دین است.
سلطانی نژاد افزود : ترس از شفافیت مانع از حضور بسیاری از تولید کنندگان و تقاضاکنندگان کالا و محصولات در بورس کالا شده است و شرایط بیرون از بورس باید آن قدر سخت باشد که همه ترجیح دهند، از بورس و معافیت‌های آن استفاده کنند.

سلطانی تصریح کرد : جذابیت‌هایی در بورس کالا به وجود آمده و مدل های مختلف برای فروش محصول تعبیه شده است، اما جذابیت واقعی زمانی برای بورس ایجاد می شود که معاملات مشتقه هم توسعه یابد و بورس کالا در جایگاه قیمت ساز برای همه بازارها قرار گیرد.

مدیر عامل بورس کالا با بیان اینکه برنج در بورس کالا هنوز عرضه جدی ندارد، افزود: تمرکز اصلی بورس کالا بر عرضه مرغ منجمد است که نیازمند همکاری رسانه‌ها برای نشان دادن این ظرفیت در بورس کالا است. 
برچسب ها: بورس ، ارز ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: