کد خبر: ۳۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
رییس کمیسیون اقتصادی اعلام کرد:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه تا دو هفته آینده در دستور کامل مجلس قرار می گیرد و امروز شفاف سازی اطلاعات اقتصادی یک ضرورت محسوب می شود.
« محمدرضا پوابراهیمی » در مراسم معارفه رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: افشای اطلاعات مالی همه نهادهای عمومیبر اساس قانون الزامی است و آنها باید صورت های مالی خود را شفاف سازی کرده و منتشر نمایند.
وی اضافه کرد: امروز هفت هزار موسسه خیریه در کشور وحود دارد که حتی یک برگه اطلاعات مالی از خود ارایه نکرده اند.
پورابراهیمی اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای همکاری با بازار سرمایه ابراز داشت و گفت: ظرفیت خوبی در مجلس برای همکاری وجود دارد.
وی یادآور شد: بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی فرصت مناسبی را فراهم می کند تا نسبت به رفع مشکلات بازار سرمایه اقدام شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز تداخل نظارت ها از مشکلات بازار سرمایه است و از یک سو سازمان بورس بر بانک ها نظارت دارد و علاوه برآن بانک مرکزی نیز نظارت هایی را بر فعالیت بانک ها اعمال می کند که مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: اکنون مجامع بانک ها به دلیل اختلاف نظر سازمان حسابرسی و بانک مرکزی برگزار نشده است.
به اعتقاد پورابراهیمی تداخل در وظایف و نظارت ها، افزایش سرمایه بانک ها نیز با مشکل روبرو شده و در این اینگونه اختلاف نظرها باید بر پایه قانون عمل شود.
وی ضمن تاکید بر لزوم گسترش تعامل با نظام بین الملل گفت: بازار سرمایه ایران اکنون در محدوده جغرافیایی کشور فعالیت می کند که باید گسترش یابد.
کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز برخی سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران مراجعه دارند و افزود: مشکلاتی در گشایش حساب بانکی برای خارجی ها وجود دارد که باید برطرف شود.
پورابراهیمی اضافه کرد: اطلاعات شرکت های پذیرفته شده در بورس نیز باید شفاف سازی شود، زیرا انتشار این اطلاعات براساس استانداردهای بین المللی نیست.
وی افزود: مسیر حرکت اقتصاد پس از اجرا شدن برجام گام به گام تسهیل می شود که باید از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کرد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اکنون در زمینه اصلاح قانون بازار سرمایه دیدگاه هایی وجود دارد که باید برای بهبود وضعیت به این نظرها توجه کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: