کد خبر: ۳۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
محمدحسين حسين زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت: این بانک اعتقاد به بانکداری الکترونیکی دارد و افزایش تعداد شعب از در دستور کار خارج شده است همچنین از اجرای طرح بانکداری اجتماعی خبر داد و گفت:بیش از یک هزار و ۵۰۰ کانون فعال در طرح بانکداری اجتماعی مشارکت کرده اند و ما در حال اجرای آزمایشی این طرح هستیم که با استقبال بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی روبه رو شده است.
 به گزارش روزنامه تجارت، حسين زاده در نشستی خبری با تبریک روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه این بانک تنها در زمینه قرض الحسنه فعالیت می کند و به بدنه دولت متصل نیست و طبعا به درآمدهای نفتی و... نیز وابستگی ندارد و منابع این بانک تنها از طریق مردم تامین می شود.
وی به محصول جدید این بانک در زمینه بانکداری اجتماعی اشاره کرد و افزود: ما برای نهادینه کردن محصول جدید خود در حال همکاری با بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی هستیم، آحادی از جامعه که گروه کانون را در داخل کانون های خانوادگی، مساجد، دوستی و دانشجویی تشکیل می دهند، می توانند از خدمات اجتماعی ما استفاده کنند.
وی ادامه داد: این بانک تا پايان سال ٩٤، يك ميليون و ٥٠٠ هزار تسهیلات را پرداخت كرده كه ميانگين آنها ٨٣ ميليون ريال است البته این در حالی است که سپرده ٩٥ درصد مردم  زير ١٠٠ ميليون ريال بوده و تنها ٦ درصد بيش از ١٠٠ ميليون ريال سپرده دارند.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد شعبات این بانک تصریح کرد: هر چند بانک رسالت دارای ۲۸۲ شعبه در سراسر کشور است اما به دنبال کاهش تعداد شعبات هستیم بنابر این نه تنها توسعه شعب در دستور کار نیست بلکه می خواهیم به سمت بانکداری بدون شعبه یا با تعداد شعب کم حرکت کنیم.
حسین زاده ادامه داد:هر چند این بانک رقيبي براي شبكه بانكي نيست اما در عین حال  طبيعي است كه رقابت سالم وجود دارد هر چند که ما به واسطه قرض الحسنه بودن رقيب بانك هاي تجاري نيستيم بلكه مكمل يكديگريم. فعاليت ما بخشي از مسووليت اجتماعي است ضمن اینکه علاقه مند به ورود به امور تجاري نيستيم زیرا تخصص ما قرض الحسنه خرد اجتماعي است.

نام:
ایمیل:
* نظر: