کد خبر: ۳۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
ونزوئلا اعلام کرد که ممکن است نمایندگان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در هفته های پیش رو ملاقات کنند.
 به گزارش خبرگزاری رویترز، الوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا روز دوشنبه (١٨ مرداد ماه) گفت که نشست میان نمایندگان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک ممکن است در هفته های آتی برگزار شود.

دل پینو به تلویزیون سراسری این کشور گفت: ما فعالانه برای برگزاری نشست تولید کنندگان تلاش می کنیم که گمان می کنیم که ممکن است در هفته های پیش رو برگزار شود و کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بتوانند بررسی کنند که کدام طرح تولید برای فصل زمستان مناسبتر به نظر می رسد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، هفته گذشته گفت که دولت وی برای تشکیل نشست میان ١٤  عضو این سازمان و کشورهای غیرعضو به منظور تثبیت قیمتها تلاش می کند.

در حالی که این کشور بحران زده آمریکای جنوبی برای تقویت بازارهای ضعیف جهانی نفت، تلاش می کند، روسیه یکی از تولید کنندگان عمده نفت جهان روز دوشنبه (١٨ مرداد) اعلام کرد که با وجود آمادگی برای مذاکره، علتی برای برگزاری مذاکرات تازه در باره محدود کردن سطح تولید نفت نمی بیند.

ونزوئلا از هنگام سقوط قیمتهای نفت در سال ٢٠١٤، بارها برای میانجیگری برای تجمید سطح تولید و کاهش مازاد عرضه جهانی تلاش کرده است که تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه نتواسنتد در نشست ماه آوریل دوحه پایتخت قطر به توافقی در باره محدود کردن عرضه دست یابند.

قرار است وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک به طور غیررسمی در ماه سپتامبر در الجزایر ملاقات کنند.

ونزوئلا که تقریبا تمامی ارز خود را از فروش نفت تامین می کند، با بالاترین نرخ جهانی تورم، رکود شدید و کمبود دایمی مواد غذایی و دارو، دست و پنجه نرم می کند.

مادورو گفته است که دولت وی قربانی جنگ اقتصاد دشمنان سیاسی با حمایت واشنگتن، شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار