کد خبر: ۳۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
هاشمی رفسنجانی با انتقاد از کسانی که برجام را سمّ مهلک می دانند:
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از دستاوردهای برجام را عضویت ایران در باشگاه کشورهای دارنده جوش هسته ای برشمرد و گفت: دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را برای مردم بازگو کند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از دستاوردهای برجام را عضویت ایران در باشگاه کشورهای دارنده جوش هسته ای برشمرد و گفت: دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را برای مردم بازگو کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور افزود: برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم یکی از ارزنده ترین کارهای دولت دکتر روحانی است.

وی با اشاره به دستاوردهای برجام در ابعاد داخلی و خارجی، ادامه داد: متأسفانه عده ای با اهداف سیاسی این دستاورد نظام را زیر سوال می برند، در حالی که ما قبل از آن در هواپیمایی، کشتیرانی، بیمه، فروش نفت، بانک و صادرات و واردات مشکلات واقعی داشتیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: همین الان 450 بانک سراسر دنیا با بانک های کشور کار می کنند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح امتیازات جوش هسته ای در مقابل شکافت هسته ای، گفت: این علم وارد حوزه تحقیقات بشر شده است و الان چند کشور دارند، اولین نیروگاه را در فرانسه می سازند.

وی تصریح کرد: در برجام پذیرفته اند ایران هم هشتمین عضو 7 عضو سابق (دارنده صنعت ایتر) شود که مواد آن عمدتاً آب دریاست و مصرف آن هیچ خطری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شرایط و شروط عضویت ایران در آن جمع اشاره کرد و گفت: ما پذیرش دانشجو برای ایتر را برعهده می گیریم که نتیجه برجام است.

هاشمی رفسنجانی با انتقاد از تعبیر کسانی که برجام را سمّ مهلک می دانند، افزود: در درون کشور دعواهایی راه انداخته شده است که سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در ایران به تردید می اندازد.

وی تأکید کرد: دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را براساس عقل و منطق بیشتری برای مردم بازگو کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به هوچی گری ها، سم پاشی و تخریب هایی که علیه دکتر روحانی می شود، گفت: باید کاری کنیم که کشور در دور دوم دولت آقای دکتر روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در مقابل منافع ملی و منابع کشور، اصلاح طلب و اصولگرا ندارد و باید همه دلسوزان کشور باشند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به امنیت مثال زدنی ایران در جهنم نا امنی کشورهای اطراف، گفت: باید این امنیت را پایدار شده و نباید کشور را دچار مشکل کنیم.

وی با بیان اینکه ما نباید با حرف های نسنجیده و بی منطق به اسم انقلابی گری خود را محدود کنیم، گفت: متأسفانه برخی به اسم انقلابی گری سفارت خانه ای را آتش می زنند، بهانه دست دشمن می دهند و مردم را از حج محروم می کنند و به عربستان که می خواست جلوی حج ما را بگیرد، بهانه می دهند، درحالی که رهبری انقلابی گری را برای ما تعریف کرده اند.

هاشمی رفسنجانی گفت: باید عین جملات مقام معظم رهبری درباره انقلابی گری را در قالب تابلوهایی به فرزندان در مدارس معرفی کرد، نباید از اسلام داعش دربیاید و باید طوری عمل شود که فرزندان اسلام چه از اهل سنت و چه تشیّع افکار داعشی را نپذیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوجوانی را مقطع شکل گیری شالوده اصلی شخصیت انسان ها دانست و خطاب به معلمان گفت: شما در این مقطع، با دانش آموزان سروکار دارید و نقش شما در بازسازی پایه های علمی و فرهنگی جامعه بی نظیر است.

هاشمی رفسنجانی، معلمان را امانتداران سرمایه های انسانی هر جامعه توصیف کرد و گفت: فرزندان ایران در سنین مختلف زیر نظر شما تعلیم می یابند. این کشور عزیز می تواند الگوی دیگر کشورها در جهان باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه دانش و علم، منشاء سعادت واقعی انسان ها برای ابد هستند، با بیان معانی متعدد «خشیت» بر جایگاه ارزنده دانشمندان و علما، گفت: خاشع بودن علما از روی ترس معمولی نیست، بلکه به خاطر خضوع در برابر عظمت و قدرت خداوند است که عالمان بیشتر از دیگران به آن قدرت و عظمت آگاهی دارند.

وی افزود: می دانیم که همیشه، حتی قبل از اسلام، وقتی جهل به سوی جامعه ای می تاخت، دانشمندان بودند که از مردم و جامعه با سلاح علم دفاع می کردند.

وی با بیان این که «شما معلم ها، مسئول آموزش و پرورش چنین مخلوقی هستید»، گفت: امت اسلامی هر جا به علم رسیده، پیشرفت کرده و هر جا از علم دورمانده، اسیر جهل می شود که در نتیجه همدیگر را می کشند.

هاشمی رفسنجانی، با اظهار تأسف از جنایاتی که در دنیای اسلام انجام می شود، گفت: متأسفانه جنایتکاران با تعلیم بچه ها از همان کودکی، ذهن آنها را منحرف می کنند و با وعده های انحرافی از جمله حورالعین و غلامان، آنان را فریب می دهند تا خود را منفجر کنند، و عده ای مسلمان دیگر را بکشند.

برچسب ها: هاشمی ، دعوا ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار