کد خبر: ۳۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
رییس جمهوری تاکید کرد:
رییس جمهوری در دیدار وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی بروندی گفت:اهداف و آرمان های مشترکی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و می توانیم در بسیاری از مجامع و تحولات بین المللی با وحدت نظر پشتیبان هم باشیم.

رییس جمهوری در دیدار وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی بروندی گفت:اهداف و آرمان های مشترکی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و می توانیم در بسیاری از مجامع و تحولات بین المللی با وحدت نظر پشتیبان هم باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار آلن امه نیامیتوه وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی بروندی بر توسعه روابط و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی و نیز گسترش همه جانبه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

وی روابط دوکشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز اهداف و آرمان های مشترکی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد و در بسیاری از مجامع و تحولات بین المللی می توانیم با وحدت نظر پشتیبان هم باشیم.

رییس جمهوری بر ضرورت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و بروندی به عنوان دو عضو جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد و اظهارداشت: کشورهای عضو این جنبش باید با تقویت روابط و همکاری ها به خوبی در صحنه بین الملل نقش آفرینی کنند.

روحانی تروریسم، مداخله سیاسی و حضور نظامی کشورهای غربی در بسیاری از مناطق جهان را از جمله مهم ترین معضلات جامعه جهانی برشمرد و لزوم ایفای نقش مثبت کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را در راستای حل و فصل این مشکلات یادآور شد.

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری برای صلح و ثبات پایدار در بروندی تصریح کرد: مسائل داخلی کشورها باید در مسیر دموکراسی، صلح و دوستی حل و فصل شود.

وزیر روابط خارجی و همکاری های بین المللی بروندی نیز در این دیدار پیام کتبی رییس جمهوری این کشور را تقدیم دکتر روحانی کرد و افزود: ایران و بروندی اهداف، ارزش ها و دیدگاه های مشترکی در زمینه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارند که باید در راستای استحکام بیشتر آن تلاش کنیم.

آلن امه نیامیتوه با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از مردم و استقلال بروندی، خواستار توسعه همکاری ها و مناسبات دوکشور در مجامع بین المللی بویژه جنبش غیرمتعهدها شد.

وی همچنین با یادآوری تلاش برخی کشورهای غربی برای دخالت در امور داخلی بروندی، گزارشی از شرایط و اوضاع داخلی این کشور به رییس جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار