کد خبر: ۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
قاضی پور مطرح کرد:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از ورود خودروهای بی کیفیت چینی به بازار ایران، گفت: در خرید قطعات خودرو موضوعاتی مانند رانت و فساد وجود دارد که این موضوع باعث واردات قطعات بی کیفیت خودرو به کشور شده است.
به گزارش تجارت آنلاین،نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره واردات خودروهای چینی به کشور گفت: باید توجه داشت خودروهای چینی که هم اکنون در خیابان های کشور در حال تردد هستند در خیابان های  کشور چین دیده نمی شوند بنابراین باید روی این موضوع تامل کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود:باید از ورود خودروهای چینی بی کیفیت و از مدار خارج شده کشورهای خارجی به کشور جلوگیری و ضوابطی طراحی شود که خودروهای وارداتی از کیفیت مطلوبی برخوردار شوند.

قاضی پور درباره کیفیت خودروهای تولیدی داخلی گفت: از 100 به کیفیت خودروهای داخلی نمره هفت می دهم این در حالی است قیمت خودروهای داخلی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند بالا است.

وی درباره دلیل افزایش قطعات چینی خودرو در بازار داخل افزود: به دلیل اینکه معمولا قیمت تمام شده قطعات استاندارد داخلی در کشور بالا تمام می شود استفاده از قطعات خودرو چینی ارزان قیمت در کشور با افزایش روبرو شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: باید پذیرفت در خرید قطعات خودرو موضوعاتی مانند رانت، خرید هدیه و فساد وجود دارد که این باعث واردات قطعات بی کیفیت خودرو به کشور شده این در حالی است که بسیاری از قطعات تولیدی در کشور از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد و نهادهای ذی ربط باید از واردات کالاهای بی کیفیت مانند قطعات خودرو جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: موضوع تحریم ها در چند سال اخیر این واقعیت را روشن کرد که کشورهای پیشرفته در صنعت خودرو علاقه ای به صادرات قطعه به ایران ندارند بنابراین نباید خیلی به فکر همکاری با خودروسازهای بزرگ دنیا بود و باید با ارتقاء کیفیت خودروهای تولید وابستگی به واردات را در صنعت خودرو کاهش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، خودرو ، بی کیفیت ، چینی
نام:
ایمیل:
* نظر: