کد خبر: ۳۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
همه چشم ها خیره به سوی فدرال رزرو
تجارت آنلاین - جانت یلین ریاست فدرال رزرو در جلسه اخیر خود اعلام کرد که امکان افزایش نرخ بهره ها در آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان تقویت شده است ولی هیچ اشاره ای از سختگیری مالی در ماه آینده نکرد.
فاطمه مهتدی: به گزارش فایننشال تایمز، خانم یلین پس از دیدار خود با مقامات و روئسای بانک های بزرگ جهان اعلام کرد «باتوجه به اجرای محکم بازار کار و چشم انداز ما برای فعالیت های اقتصادی و تورم ، فکر می کنم مورد افزایش بهره ها در فدرال رزرو در ماههای اخیر بیشتر تقویت شده است » تاکید ریاست فدرال رزرو بر افزایش تدریجی نرخ بهره است و خانم یلین متذکر شد که سیاستگذاران به حد کافی ذخیره برای مقابله با رکود را دارند. به دنبال این سخنان ارزش پوند بار دیگر کاهش یافت  ریاست فدرال رزرو به این موضوع اشاره داشت که افزایش نرخ بهره بانکی تا پیش از سال 2016 امکان پذیر است که باعث افزایش فروش سهام آمریکا شد.

سهام بورس جهانی پیش از سخنرانی ریاست فدرال رزرو آمریکا به پایین ترین سطح خود رد دوهفته گذشته رسید و ارزش دلار نیز با کاهش همراه شد.دیدار دو روزه جانت یلین با روئسای بانک های بزرگ جهان و تصمیم گیری درباره نرخ بهره بانکی باعث شده تا معاملات به روندی ساکن برسد و سرمایه گذاران در انتظار نشانه هایی از افزایش نرخ بهره ها هستند درعین حال برخی پیش بینی کردند که کاهش نقدینگی در برخی از بازارهای جهانی می تواند باعث عدم افزایش بهره ها شود. به گزارش رویترز ، سخنان اخیر مقامات فدرال رزرو باعث شد تا انتظار این امر بیشتر گردد که نرخ بهره امسال افزایش داشته باشد ولی بازارها تا سال 2017 نمی تواند خود را با این نرخ تطبیق دهند.

بازارهای نوظهور در هفته های گذشته با کاهش روبرو شدند در آسیا سهام نیکی ژاپن 1.2 درصد کاهش داشته است.شاخص جهانی بازارهای بورس 0.1 درصد کاهش را تجربه کردند. سئوال تمامی سرمایه گذاران این است که آیا خانم یلین نرخ بهره ها را افزایش دهد.سخنرانی خانم یلین درحالی صورت می گیرد که بازارهای بورس با تلاطم در ارزش یوآن و کندی رشد اقتصادی چین ، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تنش های منطقه و حملات تروریستی داعش روبرو شده است. با توجه به گزارش قوی بازار کار آمریکا می توان انتظار داشت که نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یابد. درعین حال احتمالا خانم یلین این افزایش را با سرعت کم اجرا خواهد کرد.پیشتر فدرال رزرو در ماه دسامبر برای اولین بار در یک دهه اقدام به افزایش نرخ بهره کرد اما از این تاریخ به دلیل مشاهده نشانه هایی از لرزش در رشد اقتصادی آمریکا و جهان ادامه افزایش نرخ بهره متوقف شد.. بازارهای جهانی ارز در ماه گذشته به خواب رفته بود و به جز تلاطم در ارزش پوند دیگران درانتظار تصمیم گیری یلین هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار