کد خبر: ۳۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
مدیرعامل بانک کشاورزی:
مرتضی شهیدزاده، از اختصاص 500 میلیون دلار ارز از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: این ارز با مصوبه مجلس در اختیار بانک کشاورزی با بهره کم قرار داده شده است که بنا داریم آن را صرف اصلاح الگوی آبیاری و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کنیم که بخش‌های کوچکی از این گونه ارقام در سال‌های قبل در اختیار بانک‌های غیرتخصصی قرار می‌گرفت.
مدیرعامل بانک کشاورزی،در نشست  خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد:پیش از برجام با چهار کارگزاری از کشورهای چین، ترکیه و هند در ارتباط بودیم که این تعداد با اجرایی شدن برجام به بیش از ٧٠ کارگزاری رسیده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی از کاهش نرخ تسهیلات سرمایه‌گذاری این بانک از 18 درصد به 15 درصد در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: علی‌رغم آنکه نرخ تمام شده ما بالاتر از اینهاست، اما توافق کردیم که نرخ تسهیلات را کاهش دهیم، تا حدی که در تسهیل کارکرد رتبه اول را در بین بانک‌ها داریم و تا 15 شهریور کل تعهداتمان را در ارتباط با بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهیم.
وی یکی دیگر از کارهای مهم دولت در سال 94 را افزایش سرمایه بانک کشاورزی عنوان کرد و افزود: در سال 94 ، 500 میلیارد تومان به سرمایه بانک کشاورزی اضافه شد، صددرصد آن تخصیص یافت که صرف پشتیبانی مالی و امنیت غذایی در کشور شود.
مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان از محل کارمزدهای بانک مرکزی برای افزایش سرمایه سه بانک خبر داد و گفت: این رقم برای بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی در نظر گرفته شده بود که اکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان آن برای افزایش سرمایه بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به افتتاح ٤ میلیارد دلار ال سی در سال ٩٤، گفت: برنامه سال جاری افتتاح بیش از ٥ میلیارد دلار ال سی است.
وی افزود:هم اکنون با 78 بانک خارجی ارتباط داریم که مهمترین آن ها مدیا بانک ایتالیا، اگزیم بانک هند و بانک های مختلف از کشورهای اتریش، سوییس، اسپانیا، ترکیه و ... است.
شهیدزاده ابراز امیدواری کرد دو هزار و ٩٥٠ میلیارد تومان اوراق سلف موازی در بازار سرمایه به فروش برسد.
وی به تغییر الگوی کشت برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد:به کمک صندوق توسعه ملی ٧٥٠ گلخانه جدید با روش اروپای غربی در کرمان ایجاد می شود اما موضوع مهم این است که باید از حالا برای صادرات  محصولات تولیدی این گلخانه ها فکری کنیم .
مدیرعامل بانک کشاورزی درمورد آخرین وضعیت خرید گندم و پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز اظهار داشت: تا این تاریخ بیش از 11.2 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور به ارزش 14 هزار میلیارد تومان خریداری شده است که تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ٩٢، ٤.٨ میلیون تن گندم با ارزش ٤ هزار میلیارد تومان و در سال ٩٣، ٨ میلیون تن گندم با ارزش ٩ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان خریداری کردیم، ادامه داد:از سال ٩٤ تا کنون ١١.٢ میلیون تن گندم با ارزش ١٤ هزار میلیارد تومان خریداری کردیم خریداری شده است.
وی در مورد زمان تسویه مطالبات گندم‌کاران نیز این گونه توضیح داد که به فروش اوراق سلف موازی در بازار سرمایه به ارزش 2950 میلیارد تومان هستیم که باید مجوز آن را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت کند و امیدواریم تا پایان شهریور مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: