کد خبر: ۳۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مدیرعامل شرکت فانا:
پست‌‌بانک‌ایران در سخت‌ترین شرایط از فعالان حوزه‌های ICT حمایت می‌کند
پست‌بانک‌ایران به عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک تخصصی – توسعه‌ای حوزه‌ ICT کشور و خرده‌بانکداری روستائی، همواره تلاش می‌کند به فعالان این حوزه‌ها و کسب‌وکارهای ‌خردومتوسط(SMEها) بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، کشاورزی، خدماتی به ویژه در روستاها و مناطق محروم و مرزی کشور و همچنین فعالیت‌های دانش‌بنیان با پرداخت تسهیلات کمک نماید. بطوریکه توانسته است تاکنون بیش از 10 هزار میلیارد ریال به فعالان حوزه‌های IT و ICT پرداخت نماید. در همین راستا و به‌منظور معرفی فعالانی که از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند گفتگوئی با مهندس علویان مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات نوری امین (فانا) انجام داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
*آقای مهندس لطفاً خودتان و مجموعه فناوری ارتباطات نوری امین را معرفی کنید؟
سیدعلی‌ علویان مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات نوری امین (فانا) و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی برق گرایش مخابرات هستم. سال 1388 بعد از 10سال کار تحقیقاتی، کار تولید محصولات دانش‌بنیان را شروع کردیم و طی شش سال گذشته رشد فوق‌العاده در بازارهای داخلی و کشورهای همسایه داشته‌ایم. فعالیت‌های این شرکت در زمینه تولید زیرساخت‌های مخابراتی- سیستم‌های مخابرات نوری است که عملکرد عمده ما تحقیق و توسعه این سیستم‌ها در راستای نزدیک‌شدن به فناوری‌های روز است.
* چگونه با پست‌بانک‌ایران آشنا شدید؟
به‌دلیل عضویت در هیأت علمی دانشکده پست و مخابرات از همان ابتدا با پست‌بانک‌ایران با توجه به اینکه بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است آشنا بودم و حساب‌های ما نیز نزد این بانک بود. از اینرو برای شروع فعالیت‌های تجاری با مراجعه به این بانک و با وجود دیدگاه‌ حمایتی بسیار خوب مدیران آن در راستای حمایت از محصولات ICT موفق به دریافت تسهیلات ضمانتنامه جهت راه‌اندازی بزرگترین پروژه ملی داخل کشور شدیم.
* بطور کلی چه خدماتی از پست‌بانک‌ایران گرفته‌اید؟ آیا از فرآیند استفاده از این خدمات رضایت دارید؟
ضمانتنامه حسن‌انجام‌کار و ضمانتنامه پیش‌پرداخت به مبلغ 300 میلیارد ریال از پست‌بانک‌ایران دریافت کردیم که با بینش مثبت اعضای هیأت مدیره و همکاری ارزنده مسئولان مدیریت شعب منطقه دو تهران و ریسک‌پذیری بسیار خوب و منحصربفردی توانستیم در مدت زمان کوتاهی ضمانت‌نامه‌ها را دریافت کنیم.
* دریافت این میزان ضمانت‌نامه‌ چه کمکی به مجموعه شما و رونق فعالیت‌های آن داشته است؟
بهره‌مندی از تسهیلات ضمانتنامه پست‌بانک‌ایران، اشتغالزائی خوبی را بدنبال داشته است. بطوریکه توانستیم جایگزین خوبی برای بخشی از واردات از کشورهای خارجی شویم. علاوه بر آن توانستیم محصولاتی بومی را تولید و به کشورهای خارجی هم صادر کنیم. با توجه به اینکه فعالیت‌های عمده این شرکت در راستای ایجاد زیرساخت‌های فیبرنوری است، کمک‌های پست‌بانک‌ایران موجب شد تا با تجهیزات تولیدشده در حقیقت ظرفیت فوق‌العاده زیادی برای ارتباط بین‌شهری، درون‌شهری و بین‌الملل فراهم سازیم.
* آیا مجموعه شرکت فناوری ارتباطات نوری امین در راستای اشتغال‌زائی و رونق کسب‌وکارها در روستاها و مناطق غیربرخوردار هم فعالیتی دارد؟
باتوجه به پراکندگی تجهیزات مورد استفاده این شرکت در کل کشور و بکارگیری نیروهای متخصص در نصب و راه‌اندازی سیستم‌ها و به‌خاطر نگهداری آن‌ها توانستیم سهم عمده‌ای را در اشتغالزائی داشته باشیم که امیدواریم این روند همچنان ادامه و این فعالیت‌ها نیز توسعه یابد. این شرکت با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و تولیدات بومی توانسته‌ است با تولیدات خود بیش از 100شهر ایران و شبکه‌های خارج از کشور را بهم متصل کرده و نقش مهمی را در شبکه انتقال بومی و تولید داخلی داشته باشد.
* با توجه به اینکه از سوی مجلس شورای اسلامی، پست‌بانک‌ایران به عنوان بانک تخصصی – توسعه‌ای حوزه‌ ICT کشور و خرده‌بانکداری روستائی تعیین شده است. این مهم چه نقشی می‌تواند در توسعه این بخش‌ها داشته باشد؟
مصوبه مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و در خور توجه است و امیدواریم این بانک خدمات خود را توسعه داده و موجب رونق حوزه ICT شود. در این راستا نقش بی‌بدیل پست بانک ایران بر کسی پوشیده نیست زیرا با عملکرد بسیار خوب و همکاری این بانک با حوزه ICT موجب رونق تولید تجهیزات های‌وب مخابراتی ایران شدیم و توانستیم اشتغالزائی را در کشور توسعه دهیم و در یک وضعیتی قرار بگیریم تا نسبت به کشورهای همسایه موقعیت بهتری داشته باشیم. خوشبختانه سیاست دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه وزارتخانه، نگاه حمایتی بوده و این حمایت‌ها به تولیدات داخلی و اقتصاد دانش‌بنیان نیز تسری پیدا کرده است. پست‌بانک‌ایران نیز در این راستا نقش خود را بخوبی ایفا می‌کند تا بتوانیم از خدمات بهتری هم در زمینه تسهیلات و هم در استفاده از تجهیزات که در شبکه داخلی و خارجی ساخته می‌شود ببریم.
* آیا مایل هستید که همکاری خودتان را با پست‌بانک‌ایران ادامه دهید؟
پست‌‌بانک‌ایران در این موقعیت به‌خوبی از ما حمایت کرده و قطعاً مایل هستیم همکاری خود را با این بانک گسترش دهیم. چون در سخت‌ترین شرایط در کنارمان بوده است. امیدواریم فعالان حوزه‌های ICT نیز از خدمات آن استفاده شایسته‌ای ببرند. پست‌بانک‌ایران در حوزه ICT نقش خود را بخوبی ایفا کرده و موجب شده تا تجهیزات ما در کلیه مناطق کشور مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر کمک‌های آن موجب گسترش فعالیت‌های ما درسطح کشور از جمله نگهداری، نصب و راه‌اندازی این تولیدات شده که خود موجب اشتغالزایی درسطح کشور گردیده است.
* درپایان چه صحبتی دارید؟ لطفاً بیان کنید.
درپایان ضمن تقدیر از مسئولان پست‌بانک‌ایران، انتظار داریم این بانک ریسک‌پذیری خود را همانند مرحله اول برای مشاغل دانش‌بنیان و نیازمند حمایت در حوزه ICT و رونق گرفتن این حوزه ادامه دهد. انصافاً کاری که ممکن است بانک‌های دیگر انجام ندهند پست‌بانک‌ایران برای مجموعه ما به خوبی انجام داد. همواره شروع مشاغل همراه با ریسک است که بایستی بانک‌ها‌‌ این ریسک تولید و بومی‌سازی را تقبل کنند. پست‌بانک‌ایران در مرحله اول همکاری بسیار خوبی داشت که امیدواریم این مشی ادامه یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: