کد خبر: ۳۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
تاکيد مديرعامل بانک اقتصادنوين:
مديرعامل بانک اقتصادنوين در ميزگرد "تعامل نظام بانکداري بدون ربا با بانکداري بين‌الملل" بر نقش تعيين کننده "ساختار" و "نيروي انساني چند مهارته بانک‌ها" در تعاملات بين‌المللي تاکيد کرد.
به گزارش روابط عمومي بانك اقتصادنوين، حسن معتمدي در اين ميز گرد که در بيست و هفتمين همايش بانکداري اسلامي برگزار شد، گفت: مهمترين بحث در تعامل نظام بانکي با بانک‌‌هاي بين‌المللي ساختار بانک‌هاي داخلي است که بسيار تعيين کننده است.
وي افزود: تحريم‌ها در طي سال‌هاي گذشته زمينه فاصله نظام بانکي با بانک‌هاي خارجي را فراهم کرده، هرچند برخي از بانک‌ها در آن دوره ارتباطات محدودي داشتند ولي اين ارتباطات به گونه‌اي نبود که بانک‌هاي داخلي ساختار خود را منطبق با نظام بانکي بين‌المللي تنظيم کنند.
وي با اشاره به اينکه در دوره فعلي عمق ارتباطات تعيين کننده خواهد بود گفت: خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده زمينه برقراري ارتباط موثر نظام بانکي با بانک‌هاي معتبر بين‌المللي فراهم شده که اين موضوع در نهايت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.
مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه به نقش تعيين کننده نيروي انساني در تعاملات بانکي بين‌المللي اشاره کرد و گفت: يکي از مهمترين الزامات تعامل نظام بانکي با بانک‌هاي معتبر بين‌المللي نيروي انساني کار آزموده چند مهارته است که بايد توسط بانک‌ها مورد توجه قرار بگيرد.
وي اظهار داشت: در بحث نيروي انساني لازم است جهت گيري آموزش ضمن خدمت کارکنان بانک‌ها به سمت پرورش نيروي‌هاي چند مهارته با توجه به نيازها سوق يابد.
معتمدي همچنين با اشاره به لزوم رفع نقاط ضعف نظام بانکي گفت: تعاملات بين‌المللي در قالب گروه خدمات صورت مي‌گيرد و در اين راستا لازم است ساختار حوزه‌هاي مالي، ريسک و مبارزه با پولشويي بانک‌ها با الگوي استانداردهاي بين‌المللي مورد بازنگري قرار بگيرد.
وي ادامه داد: علاوه بر همه اين موارد، بحث اطلاعات نيز در تعاملات بين‌المللي بانک‌ها بسيار مهم و تعيين کننده خواهد بود، بانک‌ها بايد با استفاده از تمام ظرفيت‌ها نسبت به جمع آوري اطلاعات مورد نياز اقدام کنند.
معتمدي گفت: مقياس بانک‌هاي بزرگ داخلي در مقايسه با بانک‌هاي بين‌المللي، کوچک و ناچيز است، در چنين فضايي به نظر مي‌رسد بانک‌ها مي‌توانند در قالب طرح‌هاي مشترک نسبت به برقراري ارتباط با بانک‌هاي خارجي اقدام کنند، ضمن اينکه ادبيات بانک‌هاي داخلي در عرصه بين‌الملل بانکداري، بايد واحد باشد.
مديرعامل بانک اقتصادنوين همچنين به بحث کفايت سرمايه بانک‌ها اشاره کرد و گفت: کفايت سرمايه از جمله شاخص‌هاي معتبر در تعاملات بين‌المللي بانکي است که بايد مورد توجه قرار بگيرد.
در ميزگرد "تعامل نظام بانکداري بدون ربا با بانکداري بين‌الملل" علاوه بر مديرعامل بانک اقتصادنوين، دکتر مرتض الله داد معاون اقتصادي اتاق بازرگاني صنايع و معادن و کشاورزي ايران، دکتر محمد مهدي بهکيش دبير کميته ايراني اتاق بازرگاني بين‌الملل، دکتي محمود ختايي اقتصاددان، دکتر عيوضلو استاد دانشگاه و دکتر کوروش پرويزيان مديرعامل بانک پارسيان حضور داشتند و به بيان نظرات و ديدگاه‌هاي خود در اين زمينه پرداختند.
بيست و هفتمين همايش بانکداري اسلامي به همت موسسه عالي بانکدراي طي روز هاي 9 و 10 شهريور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: