کد خبر: ۳۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
نماینده میاندوآب درمجلس درگفتگوبا تجارت آن لاین:
همایون هاشمی در گفتگو با تجارت آن لاین با تاکید براینکه تغییرات در بخشهای گوناگون کشور در بستر زمان اتفاق می افتد گفت: تامین سلامت و معیشت یا ایجاد اشتغال و رفع بیکاری از مواردی است که یک باره شدنی نیست بلکه باید به مرور زمان صورت بگیرد.عضو کمیسیون بهداشت در گفتگو با تجارت آن لاین با تاکید براینکه سیستم های دولتی بیشترنقش پایش و رصد اموررا دارند گفت: متاسفانه دولتها بیشتردراموردخالت می کنند و تصدی گری می کنند و به همین دلیل نقشی در رصد مشکلات و بازخواست ازدستگاه های مربوطه ندارند.

 نماینده میاندوآب با اشاره به اینکه کشور در شرایط نامناسب اقتصادی است گفت: ازسوی دیگرفناوری های نوین مانند موبایل و فضای مجازی را داریم که امواج را درفضا منتشرمی کنند وهمین امرباعث شده تا سبک زندگی تغییرکند وهمین سبک زندگی باعث شده شب زنده داری و بیداری تا پاسی از شب ادامه داشته باشد. در نتیجه شاهد رشد بیماری های صعب العلاج و مرگ ومیردر سنین جوانی هستیم.

هاشمی با اشاره به تغییراتی که در برنامه غذایی مردم اتفاق افتاده است گفت: ازیک سو غذاهای آماده و از سوی دیگرکم تحرکی باعث شده تا بیماری های جوامع پیشرفته به سوی ایران بیاید.

وی با یادآوری اینکه درگذشته بیماری هایی مانند آرتروز یا بیماری های عفونی زیاد بود گفت: امروزه بیماری ها به سوی قلبی عروقی می رود وبیمارهای همچون سرطان ها را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت با اشاره به اینکه رشد بیماری های صعب العلاج در کشورهای پیشرفته به وفورمشاهده می شود گفت: یکی از مشکلات کشورمان رشد سرطان هاست که مسوولان کشورباید به این مساله دقت کنند و به دنبال ریشه یابی آن باشند تا مشخص شود ازکجا وچگونه تا بدین اندازه رشد داشته است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت محیط زیست گفت:این همه تبلیغات صورت می گیرداما عملکردی که باعث شود بحران های زیست محیطی کاهش داشته  باشد، دیده نمی شود. اکنون محیط زیست نامطلوب است و ریزگردها می تواند یکی از گزینه های رشد بیماری های ناشناخته باشد.

هاشمی با اشاره به انتقال میکروب از کشورهای دیگر در نتیجه واردات برخی خوراکی ها گفت: میکروب ها در یک کشور به نوعی دیگری هستند اما وقتی وارد کشور دیگری می شوند، با توجه به شرایط آن کشور، تغییر حالت می دهند و نگرانی بیشتری را باعث می شوند.

نماینده میاندوآب با تاکید براینکه امروزه درهای همکاری بسته است گفت:به غیراز وزارت بهداشت، مشکلات در وزارتخانه های دیگر زیاد است. وزارت رفاه درعمل تعطیل است.رفاه شاخص دارد ویکی ازآنها بیکاری است. اما امروز بیکاری به اوج خودش رسیده است. کار به جایی رسیده که نمایندگان در دیدار رهبری شرمنده شدند زیرا ایشان به صراحت از وضعیت بیکاری ابراز نگرانی کردند.

عضو کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه من همراه دولت هستم گفت: قرار نیست تعریف بیهوده کنیم. باید مشکلات را بگوییم تا دولت خودش را واکاوی کند. مشکلات را ببیند و به سوی رفع آنها گام بردارد.

برچسب ها: مجلس ، وزارت رفاه ، عملکرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار