کد خبر: ۳۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای منا:
به گزارش تجارت آنلاین همزمان با ایام سالگرد شهادت حاجیان ایرانی در منا و مسجدالحرام و همچنین شهادت حاجیان ایرانی در مکه در سال ۱۳۶۶، جمعی از خانواده‌های این شهدا، به همراه مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه‌ی مقام معظم رهبری، صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
امت اسلامی در حادثه‌ منا داغدار شد و هفت هشت هزار نفر شهید شدند اما در کشورهای دیگر غیر از ایران عکس‌العملی نشان ندادند و سکوت کردند.

ایشان افزودند: این سکوت، بلای بزرگی است که جان ملت‌های اسلامی را دربرگرفته و این مصیبت است برای دنیای اسلام.

ایشان یادآور شدند: حکام سعودی در حادثه‌ منا حتی یک عذرخواهی زبانی از ملت‌های مسلمان نکردند؛ چقدر این‌ها وقیح و بی‌شرمند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: اگر نگوییم این حادثه با تعمد بوده، این بی‌تدبیری و بی‌کفایتی، جرم است.

ایشان با بیان این‌که «چه تضمینی هست در اوقات مشابه، حادثه‌ مشابهی رخ ندهد؟» ادامه دادند: دنیای اسلام باید گریبان این‌ها را بگیرد.

ایشان گفتند: در حادثه‌ منا چند هزار نفر به‌خاطر بی‌کفایتی و سوءعمل یک دولت جان می‌بازند و دستگاه‌های حقوق بشری سکوت مرگ گرفته‌اند.

حضرت ایت‌الله خامنه‌ای با بیان این‌که «کسانی که دل به سازمان‌های بین‌المللی می‌بندند، واقعیت آن‌ها را ببینند» افزودند: این‌ها گاهی برای حقوق حیوانات جنجال می‌کنند؛ حالا چند هزار انسان در یک حادثه به خاک و خون کشیده شده‌اند و آن‌ها سکوت محض کرده‌اند.

ادامه و مشروح خبر این دیدار  متعاقباً منتشر می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار