کد خبر: ۳۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
در نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي صنعت بيمه بررسي شد
شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي صنعت بيمه موضوع همكاري با صدا و سيما در بخش فرهنگ سازي در اين صنعت را در نشست امروز خود با حضور مديركل بازرگاني صدا و سيما و مديران روابط عمومي بيمه هاي بازرگاني در پژوهشكده بيمه مورد بحث و بررسي قرار داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، به نقل از روابط عمومي بيمه پژوهشكده بيمه، در اين نشست مصطفي زندي رييس شوراي روابط عمومي هاي صنعت بيمه به ضرورت توسعه فرهنگ بيمه و آشناسازي افكار عمومي با كاركردهاي بيمه براي ايجاد آرامش و امنيت بخشي در جامعه به عنوان يكي از ماموريت هاي روابط عمومي در صنعت بيمه اشاره كرد و گفت: از آنجا كه رسانه ملي نيز در زمينه هاي ياد شده به ويژه مسئوليت اجتماعي در كاهش آسيب هاي مختلف از جمله تصادف هاي جاده اي وظايف مهمي بر عهده دارد لازم است در اين زمينه با تمام توان براي مشاركت و تبادل آرا اقدام نمود.
 دكتر امير صفري سرپرست پژوهشكده نيز كه به عنوان ميزبان در اين نشست حضور داشت اعلام كرد: همانقدر كه رسانه اهميت دارد، روابط عمومي هم اهميت دارد و سربلندي يا شكست يك سازمان تا حدي بستگي به نحوه ايفاي نقش روابط عمومي آن دارد. مهمترين نقش روابط عمومي، برقراري ارتباط و تبادل اطلاعات از داخل سازمان به خارج و بالعكس است.
وي در خصوص برنامه هاي پيشگيري گفت: تبادل نظر پيرامون برنامه هاي پيشگيري و ايمني در صنعت بيمه يك رويكرد اساسي در كاهش خسارت است و اين نشست ها بايد براي اثر بخشي هر چه بيشتر استمرار يابد. در دنيا و به نحوي از انحاء صنعت بيمه كشور براي پيشگيري و ايمني هزينه مي كند چراكه نتيجه و سود آن در قالب كاهش خسارت و كاهش احتمال وقوع حوادث به صنعت بر مي گردد. بخش خصوصي براي فرهنگ سازي و پيشگيري و ايمني حاضر است هزينه كند، چنانچه متقاعد شود كه سود آن بيش از هزينه هاي اين چنين برنامه ها خواهد بود. پژوهشكده بيمه در اين خصوص مطالعات زيادي را انجام داده و به اين مسير ادامه خواهد داد.
مهدوي مهر مديركل بازرگاني صدا و سيما نيز در اين جلسه با تشريح چارچوب قرارداد پيشنهادي صدا و سيما براي همكاري با صنعت بيمه كشور گفت: صدا و سيما آمادگي دارد در قالب وظايف ذاتي خود براي ترويج فرهنگ بيمه به عنوان يك ضرورت اجتماعي وارد عمل شود. وي افزود: آمار قريب ۱۸ هزار كشته در سال و هزينه هاي انكار ناپذير تحميلي آن بر پيكره اجتماع بر هيچكس پوشيده نيست.
مهدوي مهر گفت: صرف سرمايه هاي ملي و هزينه هاي ناشي از مواجهه با آسيب هاي مستمر اجتماعي و رواني ايجاب مي نمايد تا رسانه ملي با نگاهي پيشگيرانه و امنيت بخش به اين موضوع اهتمام نمايد.
بر پايه اين گزارش مديران روابط عمومي شركت هاي بيمه، پژوهشكده بيمه، صندوق تامين خسارت هاي بدني و سنديكاي بيمه گران ايران نيز ديدگاه هاي خود را در اين زمينه اعلام كردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: