کد خبر: ۳۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
آیت الله جنتی:
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فاجعه منا و به شهادت رسیدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام گفت : متعجبم از اینکه به جز ایران هیچ یک از کشورهایی که حجاج آنها هم در این فاجعه به شهادت رسیدند اعتراض نکردند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فاجعه منا و به شهادت رسیدن جمعی از حجاج بیت الله الحرام گفت : متعجبم از اینکه به جز ایران هیچ یک از کشورهایی که حجاج آنها هم در این فاجعه به شهادت رسیدند اعتراض نکردند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله احمد جنتی در جمع نمازگزاران تهرانی افزود : جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار است، حضرت ابراهیم (ع) این خانه را برای توحید و خدا پرستی بنا کرد، اما دست بت سازان و بت پرستان افتاد و آنجا بت ها را نصب کردند. اکنون هم خانه خدا دست کسانی افتاده که از نسل های گذشته ابوجهل ها و ابولهب ها هستند.آیت الله جنتی به موضوع فیش های حقوقی نیز اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی جایی که رهبری امام (ره) بزرگوار و مقام معظم رهبری را دارد، چگونه این اتفاقات رخ می دهد، پول بیت المال را با اسم و رسم یا بدون اسم و رسم حراج می کنند و به جیب می زنند، نظارت مجلس کجاست؟

امام جمعه موقت تهران گفت: من به نمایندگان مجلس گفته ام شما وظیفه نظارت دارید، اگر شما نظارت می کردید این اتفاق رخ نمی داد، شما باید بدانید افراد چقدر حقوق می گیرند، به حق یا ناحق می گیرند، پس نظارت مجلس چه می شود؟دبیر شورای نگهبان گفت: دلم نمی خواهد راجع به مقاماتی که اینها زیر نظر آنها کار می کردند، سخن بگویم که آیا آنها بی خبر بودند؟ این موجب سلب اعتماد مردم است، دولت برای جلب اعتماد مردم باید زمینه های سلب این اعتماد را از بین ببرد.

وی گفت: مکرر وعده دادند که برخورد می شود که عمل نشد، حدود 15 نفر بیشتر برخورد نکردند این همه سرو صدا برای این تعداد نبود. البته موارد دیگری هم از قبیل املاک هست که آن هم باید پیگیری شود.جنتی به مساله منافقین اشاره کرد و گفت: اخیرا فایل صوتی شیخ ساده لوحی که دل امام (ره) را خون کرد و باید آن دنیا پاسخگو باشد منتشر کردند. آنها با انتشار این فایل صوتی امام (ره) و نظام را محکوم کردند و حربه ای به دست منافقین برای محکوم کردن نظام دادند.

جنتی در مورد FATF نیز اظهار داشت: نمی دانم با چه جراتی به طور محرمانه چنین سندی را امضا کردند؟، آنها می خواهند به عنوان مبارزه با پولشویی اطلاعات مالی و بانکی کشور را به دشمن دهند.وی ادامه داد: آنها می خواهند خودمان و افراد و نهادهایی را که دشمن نمی پسندد تحریم کنیم، 87 فرد و نهاد با موافقتنامه FATF تحریم می شوند، باید امضای خود را پس بگیرند. به چه جراتی بر خلاف مصالح ملت؛ محرمانه سندی را امضا می کنید؟ از این کار ممانعت می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: