کد خبر: ۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
وعده كمك اوباما به بهبود وضعيت جوي، فروش خط توليد دوراسل ، بهبود رشد ناخالص فرانسه و شركت استارباكس متهم به فرار مالياتي، از جمله عناوين خبري روز گذشته مطبوعات جهان به شمار مي روند.

به گزارش روزنامه تجارت،‌ وعده كمك اوباما به بهبود وضعيت جوي، فروش خط توليد دوراسل ، بهبود رشد ناخالص فرانسه و شركت استارباكس متهم به فرار مالياتي، از جمله عناوين خبري روز گذشته مطبوعات جهان به شمار مي روند.

وعده كمك اوباما به بهبود وضعيت جوي

گاردين : رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد 2.5 ميليارد دلار به براي بهبود وضعيت آب و هوايي كمك خواهد كرد. صندوق مخصوص تغييرات آب و هوايي در اجلاس گروه 20 رسما كار خود را آغاز ميكند تا كمك ديگر كشورها براي حلاين مسئله را بيشتر كند. باراك اوباما وعده داده به كشورهاي فقير براي مبارزه با تغييرات آب و هوايي كمك خواهد كرد. آمريكا در چهارسالاينده در بخش انرژيهاي پاك در كشورهاي فقير كمك خواهد كرد.

فروش خط توليد دوراسل

واشنگتن پست: شرکت خدمات بیمه "برکشایرهاتاوی” می گوید قصد دارد خط تولید باتری دوراسل متعلق به شرکت "پروکتر اند گمبل” که یک شرکت کالاهای مصرفی است را خریداری کند. باتری دوراسل بیش از یک چهارم بازار باتری جهان را در دست دارد.برکشایرهاتاوی، پیش از این نیز ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از سهام شرکت پروکتر اند گمبل (پی اند جی) را در اختیار داشته است. فروش سهام دوراسل بخشی از برنامه شرکت پروکتر اند گمبل، برای محدود تر کردن فعالیت خود در زمینههایی است که بیشترین سود این شرکت را تامین می کند. وارن بافت يكي از ثروتمندترين مردان آمريكا اعلام كرده 4.7 ميليارد سهام ازاين شركت را بازخواهد گرداند.

بهبود رشد ناخالص فرانسه

لوموند : طبق آمار منتشر شده ، رشد ناخالص فرانسه در نيمه سوم سال به 0.3 درصد رسيده است. رقميكه نسبت به كشور آلمان بالاتر بوده است. اقتصاد آلمان در همين زمان 0.1 درصد بوده است. با توجه به آمار اخير وزير اقتصاد فرانسه ميشل ساپن اعلام كرد همچنان نيازمند فعاليت براي بهبود وضعيت اقتصادي هستند.

شركت استارباكس متهم به فرار مالياتي

نيويورك تايمز: شركت استارباكس كه داراي بزرگترين كافههاي زنجيره در جهان است از سوي اتحاديه اروپا متهم شده كه در كشورهاي اروپايي ماليات پاييني را پرداخته است . كميسيون اتحاديه اروپااين شركت را متهم كرده كه درهمكاري غيرقانوني با مقامات كشور هلند سعي در فرار از قوانين مالياتي اتحاديه داشته است. از ديگر شركتهايي كه مورد اتهام اتحاديه اروپا قرارگرفته اند شركت آمازون ، فيات و اپل ميباشند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار