کد خبر: ۳۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
وقوع انفجار در محله «چلسی» منهتن در شهر نیویورک ۲۹ مجروج بر جا گذاشت. هنوز دلیل این انفجار مشخص نیست.
 گفته می‌شود نیروهای امنیتی در نزدیکی محل انفجار در محله چلسی نیویورک یک قابلمه زودپز یافته‌اند که به یک تلفن همراه متصل بوده است. شاهدان صدای این انفجار را "کر کننده" توصیف کرده‌اند. بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک در این رابطه گفت:«این انفجار عمدی بوده اما هنوز ارتباط مشخصی درباره اینکه یک اقدام تروریستی بوده وجود ندارد.» او همچنین تاکید کرد که خطر حمله تروریستی شهر نیویورک را تهدید نمی کند.تنها چند ساعت پس از انفجار اول، مقام های رسمی همچنین از یافته شدن بمب دوم همراه با یک گوشی تلفن همراه در همان محل خبر دادند.این انفجار تنها ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی نیز وقوع یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه، به تعطیل شدن این رویداد انجامید. در این حادثه کسی آسیب ندیده است. محله چلسی در منهتن یکی از مناطق تفریحی شهر نیویورک است. در پی این اتفاق پلیس نیویورک سطح هشدار امنیتی در این شهر را افزایش داده است. همچنین گزارش ها از افزایش شمار نیروهای پلیس مستقر در مناطق پر تردد شهر حکایت دارد. رسانه‌های آمریکایی از حضور پرتعداد نیروهای پلیس، واحد ضدتروریست، اف.بی.آی و واحدهای خنثی‌سازی بمب و همچنین پرواز هلی‌کوپترها بر فراز محل انفجار خبر می‌دهند.این رویدادها درست هشت روز پس از پانزدهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر رخ داده است.

حمله با چاقو در مینه سوتا

همزمان با انفجار در منهتن، در ایالت مینه سوتا نیز یک حمله با چاقو باعث مجروح شدن 8 تن شد. مردی که با چاقو به یک مرکز خرید در ایالت مینه‌سوتا آمریکا حمله کرده بود به ضرب گلوله پلیس کشته شده است..این حمله در شهر سنت کلاود در یکصد کیلومتری شمال غرب مینیاپولیس صورت گرفت.هنوز اطلاعاتی درباره انگیزه این حمله منتشر نشده است.گزارش شده ضارب که هویتش هنوز افشا نشده، قبل از آن که کشته شود، اشاراتی به نام "الله" کرده است.گفته شده که او به هنگام حمله یونیفورم یک شرکت امنیتی خصوصی را به تن داشت. اما آقای آندرسون تاکید کرده که انگیزه ضارب هنوز مشخص نیست و نمی توان در این باره که حمله ای "تروریستی" انجام شده، اظهارنظر کرد.

شروع نشست سالانه سازمان ملل

انفجار در منهتن در حالی روی داده است که شهر نیویورک به دلیل نزدیک بودن زمان برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شاهد تدابیر شدید امنیتی است و هیات‌های دیپلماتیک بسیاری از کشورهای مختلف جهان در این شهر مستقر شده‌اند.در هفتادو یکمین جلسه عمومی سازمان ملل متحد، رهبران جهان بر مسائلی چون بحران پناهجویان و سوریه تمرکز خواهند داشت. بحران جنگ سوریه و مهاجرت مردم این کشور بزرگترین بحران پس از جنگ جهانی بوده است این بحران اکنون به ششمین سال خود رسیده است و جان 300 هزار تن را گرفته است. حملات گروههای افراطی در خاورمیانه ، آفریقا و دیگر کشورهای جهان و همچنین گرمایش زمین از دیگر مسائلی است که میان سران 135 کشورجهان و بیش از 50 وزیرخارجه مورد بحث قرارمیگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار