کد خبر: ۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
یکی از خطرناکترین گذرگاه‌های جهان با قدمتی بیش از یک قرن، سالانه هزاران گردشگران را راهی اسپانیا می کند.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛در شرایطی که پیش بینی می شود اسپانیا در سال جاری میلادی میزبان 66 میلیون گردشگر باشد، یکی از خطرناکترین گذرگاههای جهان میزبان بخش قابل توجهی از گردشگران این کشور است.
 
این گذرگاه که «راه پادشاه» نام داشته و در نزدیکی یک تنگه در منطقه مالاگا اسپانیا قرار دارد، یک راه پله‌ای روی صخره و کوه است که در سال 1901 و طی چهار سال برای کارگران دو نیروگاه که باید بین ‌دو آبشار تردد می کردند، ساخته شد. این گذرگاه که تنها یک متر پهنا داشته و در سالهای گذشته بسیاری از بخشهای آن خراب شده و سپس برای عبور گردشگران جسور بازگشایی شد.
 
گذرگاه راه پادشاه در شرایطی به جاذبه گردشگری اسپانیا تبدیل شده که این کشور که بیشترین میزان شاغلان در صنعت گردشگری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خود جای داده، در سال 2013 میزبان حدود 60 میلیون گردشگر بود، هرچند که در این مسیر همواره با رقیب سرسختی مثل ترکیه در حال جدال است.
 
در حال حاضر، جزایر قناری به دلیل داشتن آب‌ و هوای مدیترانه‌ای و سواحل پاک مقصد نخست گردشگران خارجی اسپانیا بوده و منطقه تاریخی آندلس و شهر زیبای بارسلون با داشتن آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله دوره اسلامی دیگر مقاصد گردشگری این کشور به شمار می روند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گذرگاه ، خطرناک ، گردشگران
نام:
ایمیل:
* نظر: