کد خبر: ۳۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
«لی کچیانگ» نخست وزیر چین و «رائول کاسترو» رئیس جمهوری کوبا در هاوانا با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند؛ دیداری که به امضای 30 توافقنامه همکاری در بخش های مختلف منجر شد.
بر اساس آمار رسمی دولت کوبا، چین دومین شریک بزرگ تجاری کوبا پس از ونزوئلا است و ارزش تجارت میان این دو کشور در نه ماهه نخست سال 2015 به یک میلیارد و ششصد میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش داشته است.

لی کچیانگ در مصاحبه با گرانما (Granma) روزنامه حزب کمونیست کوبا گفت که سفر وی به منظور تعمیق روابط دوجانبه انجام شده و همکاری در حوزه های جدید اقتصادی و «افزایش اعتماد سیاسی دوجانبه» از جمله اهداف سفر وی است.تلویزیون دولتی کوبا اعلام کرد که هاوانا و پکن توافقنامه های همکاری در بخش های علمی، محیط زیست، صنعت، انرژی، بهداشت عمومی و کشاورزی امضا کردند. چین همچنین موافقت خود را با تمدید خطوط اعتباری برخی پروژه ها اعلام کرد. به گزارش رویترز نوشت که کوبا از زمانی که دولت برای بهبود فضای کسب و کار اصلاحات اقتصادی را در دستور کار قرار داد و دو سال پیش هاوانا و واشنگتن پس از دهه ها خصومت روابط خود را از سر گرفتند، تبدیل به مقصد پرطرفدار گردشگران، سرمایه گذاران خارجی و سران دیگر کشورها شد.

برچسب ها: کوبا ، تجارت آنلاین ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار