کد خبر: ۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
به گفته مدیرعامل شرکت پست بحث ورود این شرکت به بورس فعلا منتفی است.
به گزارش تجارت آنلاين، حسین مهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح بورسی شدن شرکت پست ایران، اظهار کرد: مطابق با قانون سال گذشته شرکت پست در دستور کار واگذاری بود اما به دلیل تغییر دولت این امر محقق نشد.

وی اضافه کرد: طی جلساتی که سال گذشته با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم و همچنین در مذاکراتی که با مجلس انجام داده‌ایم اساسنامه‌ای در اختیار کمیسیون اصل 44 قرار داده‌ایم و در آن با بیان استدلال‌هایی متذکر شده‌ایم که در هیچ جای دنیا پست به شرکت‌های خصوصی واگذار نشده است.

مدیرعامل شرکت پست ایران با بیان این‌که در حال حاضر بحث ورود پست به بورس منتفی شده است، خاطرنشان کرد: اصولا در بحث واگذاری شرکت پست جای ابهام وجود دارد چرا که در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نیفتاده است حتی در آمریکا که همه امورات به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است پست کماکان دولتی است. در ایران نیز بحث خصوصی شدن شرکت پست فعلا منتفی است و ما نیز با پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام داده‌ایم منتظر تصمیمات قانون‌گذاران در این باره هستیم.

مهری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعرفه‌های پستی در سال جاری، تأکید کرد: ما در شرکت پست معتقدیم که باید با افزایش بهره‌وری هزینه‌های خود را پوشش دهیم و نباید برای این اقدام هزینه‌ای به مردم تحمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پست با بیان این‌که در ابتدای سال جاری مختصر افزایش قیمتی در تعرفه‌های پستی داشته‌ایم، اظهار کرد: در تعرفه بخش‌هایی از جمله تعرفه مربوط به امانات حدود 5 درصد و خدمات عادی حدود 10 درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم اما در خدماتی همچون متبوع، ‌ویژه و موارد دیگر هیچ‌گونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

مهری با بیان این‌که زمانی که شرکت پست به من تحویل داده شد 3 هزار و 500 میلیارد تومان زیان انباشه شده داشت و درآمدها و هزینه‌ها همخوانی با یکدیگر نداشتند، گفت: امیدواریم بتوانیم با افزایش بهره‌وری و اقداماتی که انجام داده‌ایم از این وضعیت عبور کنیم.

وی با اشاره به خدمات و سرویس‌های جدید پستی شرکت پست ایران، خاطرنشان کرد: در هفته دولت از 9 سرویس پستی و 132 خدمات پستی رونمایی شد. همچنین در روز جهانی پست نیز از 5 سرویس و 80 خدمت و در هفته پست از 4 سرویس جدید و 100 خدمت پستی از جمله سرویس‌های پست مالی، TLS، کرایه در مقصد، پست همراه، پست متر و بیمه رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت پست با بیان این‌که این سرویس‌های رونمایی شده از سوی شرکت پست به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اظهار کرد: پست رونمایی از سرویس‌های جدید دیگری را در دستور کار خود دارد و ان‌شاألله به تدریج و پس از انجام مراحل تبلیغاتی این سرویس‌ها و خدمات به مردم معرفی می‌شود.

مهری با بیان این‌که اجرایی و عملیاتی شدن دولت الکترونیک بدون پست امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: امروز شما برای انجام هر اقدامی به فردی نیاز دارید تا اطلاعات شما را جابجا کند. این نقش در تمام دنیا بر عهده پست است و ما نیز معتقدیم که به جز پست کسی نباید به در منازل مردم مراجعه کند. چرا که با مراجعه افراد مختلف به در منازل مسأله امنیت شهروندان مطرح می‌شود.
برچسب ها: پست ، بورس ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار