کد خبر: ۳۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است همه احزاب را به صورت یکسان ببینیم، بیان کرد: اگر احزاب را به خودی و غیر خودی تقسیم نکنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است همه احزاب را به صورت یکسان ببینیم، بیان کرد: اگر احزاب را به خودی و غیر خودی تقسیم نکنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص اهمیت خانه احزاب، اظهار داشت: احزاب به عنوان رکن اصلی برای ایجاد یک مجلس صحیح و مجلسی که از رانت استفاده نکند بسیار مفید است.

نماینده فیروزکوه با بیان اینکه مجلس هرگز نباید برای اخذ امتیاز از وزرا مجبور شود که امتیازی بدهد، بیان کرد: احزاب می توانند در این زمینه نقش موثری را ایفا کنند.

عضو کمیسیون شوراها گفت: اگر فردی به عنوان حزب اصلاح طلب و اصولگرا وارد عرصه انتخابات می‌شود بهتر است که به چهارچوب های حزب متبوع خود پایبند باشد.

میرزایی نیکو با بیان اینکه ریشه کار حزبی در کمیسیون ماده 10 احزاب است که به نظرم سندهای بالا دستی آن خوب تنظیم نشده است، متذکر شد: کسی که محبوبیت دارد و از 9 دوره مجلس شورای اسلامی 6 دوره به عنوان نماینده به مجلس راه یافته است، چرا به یکباره اصلا رای نمی‌آورد.

وی افزود: این نشان می دهد که یک جای کار مشکلی دارد. هر کسی می تواند جایگاهی داشته باشد که با نقش آفرینی حزب بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه احزاب در دنیا مورد حمایت قرار می گیرند و حقوق و امیتازاتی دارند و یکی از این امتیازات بحث مالی است، گفت: اینکه گفته شود با اعطای یارانه به احزاب، آن‌ها به دولت وابسته می‌شوند، درست نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است همه احزاب را به صورت یکسان ببینیم، بیان کرد: اگر احزاب را به خودی و غیر خودی تقسیم نکنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود./

میرزایی نیکو در خصوص پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات، اظهار داشت: هنوز پیش نویس لایحه جامع نظام انتخابات خام است ولی بنابر جزئیاتی که منتشر شده است می‌توان اظهار نظر کرد.

نماینده فیروزکوه و دماوند با بیان اینکه هزینه برگزاری انتخابات شوراها بسیار بالا است گفت: انتخابات ریاست جمهوری کشوری است ولی انتخابات شوراها حتی در سطح روستاها نیز برگزار می شود که بعضا سیاق عملی که در سطح کشوری انجام می‌شود با انتخاباتی که در روستا انجام می شود متفاوت است.

نام:
ایمیل:
* نظر: