کد خبر: ۳۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه غفلت از نیروهای مردمی و انقلابی اشتباه است، گفت: اقتدار و عظمت امروز ملت ایران مرهون مقاومت انقلابی در دفاع مقدس است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه غفلت از نیروهای مردمی و انقلابی اشتباه است، گفت: اقتدار و عظمت امروز ملت ایران مرهون مقاومت انقلابی در دفاع مقدس است.

به گزارش ایلنا، سردار محمدعلی جعفری در اولین همایش سراسری فرماندهان قرارگاه امام حسین (ع) عظمت، استقلال، شکوه و صلابت امروز ملت ایران را مرهون ایستادگی و مقاومت انقلابی به خصوص در دوران طلایی دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: اگر مجاهدت‌ها و ایستادگی و ایثار دوران جنگ نبود، سرنوشت ملت ایران و کشور نامعلوم بود.

وی ادامه داد: درس مهمی که ملت ایران در دوران دفاع مقدس به ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان داد این بود که اگر کسی به سرزمین آنها تجاوز کند، به راحتی او را‌‌ رها نخواهند کرد و تا تنبیه کامل متجاوز آرام نخواهند نشست و البته امنیت امروز کشور مرهون همین ایستادگی و مقاومت است.

فرمانده کل سپاه، دوران دفاع مقدس را الگوی رزمندگان سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن در مقابله با جنگ‌های نیابتی و تروریست‌های تکفیری دانست و تصریح کرد: جهاد کبیر که به معنای اطاعت نکردن و همراه نشدن با طاغوت و ظلم است امروز فرا‌تر از میهن اسلامی در جغرافیای مقاومت اسلامی و صحنه‌های مقابله با نظام سلطه و استکبار و تروریست‌های اجاره‌ای خودنمایی می‌کند.

جعفری با اشاره به پیروزی‌های چند سال اخیر مردم غزه بر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی گفت: اعتماد و تکیه بر نیروی داوطلب مردمی، بزرگ‌ترین ارتش‌های تا بن دندان مسلح را هم می‌شکند، همانطور که حزب الله لبنان و مردم بی‌دفاع غزه ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی را شکست دادند.

وی آثار و پیامدهای الگوی دفاع مقدس در عرصه مقاومت و مقابله امروز دولت و ملت سوریه و عراق را بسیار الهام بخش و معنادار توصیف و تصریح کرد: تکیه بر نیروهای داوطلب مردمی و سازماندهی آنان در قالب نیروهای دفاع وطنی و حشد الشعبی، تحولات شگرفی در صحنه نبرد با تروریست‌های تکفیری را سبب شد، این‌‌ همان الگویی بود که با تدبیر امام عزیز (ره) در تشکیل بسیج و به صحنه آمدن نیروهای داوطلب مردمی به عرصه جنگ تحمیلی سرنوشت دفاع مقدس را نیز برای ما تغییر داد.

جعفری با بیان اینکه «اثر مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس و پس از آن، امروز در اروپا و امریکا نیز آشکار شده است» گفت: اگر امروز حقایق و واقعیات در حال روشن شدن برای ملت‌ها است و نوید بخش سرآغاز تحولات شگرف در تاریخ بشری شده است ریشه آن را باید در دفاع مقدس و ایستادگی ملت ایران جستجو کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: