کد خبر: ۳۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران دخالت مستقیم در هیچ یک از درگیری ها و عملیات ها در کشورها ندارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران دخالت مستقیم در هیچ یک از درگیری ها و عملیات ها در کشورها ندارد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در دیدار کارل بیلدت نخست وزیر و وزیر خارجه سابق سوئد به بحران سوریه اشاره کرد و افزود: حفظ تمامیت ارضی سوریه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قطعا هیچ راه حل نظامی برای آن متصور نیست و باید برای به دست آوردن صلح پایدار و حفظ تمامیت ارضی این کشور تلاش کرد.وی به حضور اتباع 80 کشور دنیا از جمله کشورهای اروپایی در بحران سوریه اشاره و تصریح کرد: این مساله می تواند برای آینده صلح جهانی مخاطراتی ایجاد کند .رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: بدون دخالت کشورهای خارجی و تروریست هایی که هر گونه جنایتی انجام می دهند باید اجازه داد مردم و گروه های سوری و دولت این کشور برای آینده سوریه تصمیم بگیرند.

در این دیدار نخست وزیر سوئد هدف از سفر به ایران را مستحکم کردن روابط ایران و شورای اروپا بیان کرد و اظهارداشت: ما ملاقات و جلسات سازنده ای در ایران داشته ایم. کارل بیلدت به بحران سوریه اشاره کرد و یادآور شد: بحران این کشور افکار عمومی را دچار نگرانی جدی کرده است و ایران نقش قابل توجهی برای حل مشکلات منطقه به ویژه در سوریه دارد.وی با بیان این که وضعیت منطقه با توجه به دخالت های برخی کشورهای خارجی دچار پیچیدگی شده است،تاکید کرد: حفظ تمامیت ارضی سوریه برای ما هم مهم است وحل و فصل امور سوریه باید زیر نظر سازمان ملل باشد.سرپرست هیات اعزامی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تفکیک گروه های تروریستی که در حال حاضر در سوریه می جنگند تفکیک دشوار است و باید این گروه ها به خوبی شناسایی شوند تا بتوان با آنها مقابله جدی تر کرد.

همچنین ولایتی در حاشیه دیدار کارل بیلدت در پاسخ به این که آیا ایران در عملیات آزاد سازی موصل مشارکت مستقیم خواهد کرد، اظهارداشت. وی افزود: با توجه به تجربیاتی که نیروهای جمهوری اسلامی ایران دارند، بنا به دعوت دولت عراق، ایران کار مستشاری می کند و مشورت های لازم را در اختیار این کشور قرار می دهد. رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: در عملیات موصل یا سایر عملیات ها درعراق یا هر جای دیگری خارج از کشور به عنوان مثال در سوریه بنا به درخواست دولت و مردم آن کشور بوده است، آن هم در حدی که با توجه به تجربیات نیروهای ایرانی کار مستشاری صورت بگیرد وگرنه دخالت مستقیم در هیچ یک از این عملیات ها نداشته ایم. ولایتی در پاسخ به این که رسانه ها از سفر قریب الوقوع بارزانی به ایران خبر داده بودند آیا این سفر ارتباطی به عملیات آزاد سازی موصل دارد یا خیر گفت: این سفر ارتباطی به این موضوع ندارد .وی ادامه داد: این که آقای بارزانی به عنوان مسئول منطقه شمال عراق و دوست قدیمی ایران سفری به این کشور داشته باشد، طبیعی است و جمهوری اسلامی ایران به وی خوش آمد می گوید.رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به دوستی بین مردم و دولت عراق با ایرانیان تاکید کرد و گفت: کسانی که مسول حکومت عراق هستند دوستان کرد ،عرب، سنی، و شیعه این کشور هر زمانی که می خواهند به ایران سفر کنند مورد استقبال گرم قرار می گیرند و این سفرها مشروط به شرایطی نیست.

برچسب ها: ولایتی ، دخالت ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر: