کد خبر: ۳۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور امروز در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: کم‌توجهی و بخشی‌نگری نمایندگان و سوءتدبیر متولیان امر در دولت عامل اصلی بیماری اقتصادی کشور است.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور امروز در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: کم‌توجهی و بخشی‌نگری نمایندگان و سوءتدبیر متولیان امر در دولت عامل اصلی بیماری اقتصادی کشور است.

به گزارش فارس، ولیّ ملکی در نطق میان دستور خود گفت: اقتصاد کشور اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد که از آثار بارز آن می‌توان به مشکلات معیشتی دهک‌های پایین جمعیت کشور اشاره کرد.وی افزود: عامل اصلی بیماری اقتصادی ایران، کم‌توجهی و بخشی‌نگری نمایندگان مجلس از یک‌سو و سوءتدبیر متولیان و مسئولان دولتی ادوار مختلف از طرف دیگر است.

نماینده مشکین‌شهر افزود: امروز اگر بخش عظیمی از کارخانجات کشور ورشکسته شده و یا با ظرفیت غیراقتصادی فعالیت دارند، به لحاظ عدم تخصیص به‌موقع بودجه برای سرمایه در گردش و یا دادن وام‌های بانکی به افراد ناکارآمد مثل طرح‌های زودبازده در دولت گذشته و یا به کار گماردن مدیران سیاسی و ناکارآمد در راس بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی است.ملکی خاطرنشان کرد: امروز اگر با ناهنجاری‌های اجتماعی مواجهیم، به‌علت سوءتدبیر برنامه‌ریزان و متولیان امر است. امروز اگر بی‌نظمی و قانون‌گریزی به‌صورت فطرت درآمده است، از قانون‌گریزی و بی‌تدبیری متولیان امر است.

وی افزود: اگرچه عواملی از قبیل جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه در به وجود آمدن بحران‌های اقتصادی مؤثر بوده است، لیکن با قانون‌مداری و درست‌کرداری و وفای به‌ عهد و مسئولیت‌پذیری و از همه مهم‌تر با به‌کارگیری وجدان کاری، اثرات جنگ و تحریم رنگ می‌باخت و تولید و اقتصاد کشور سامان می‌گرفت.نماینده مشکین‌شهر گفت: مثال بارز قانون‌گریزی در دولت قبلی و فعلی عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست. متأسفانه شاهدیم سالانه 14 هزار میلیارد تومان از بودجه صنعت و عمران کم شد و به جیب کسانی که به پول یارانه نقدی نیاز نداشتند، سرازیر شد و متأسفانه نمایندگان مجلس هم هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند و در نتیجه قیمت‌ها افزایش و اقتصاد کشور دچار بحران شد.

ملکی خاطرنشان کرد:‌ اگر نامگذاری سال‌های گذشته و امسال از سوی مقام معظم رهبری رنگ‌وبوی اقتصادی داشت، به این خاطر بود که ایشان متوجه شدند، متولیان امور شعارگرا شده‌اند و از اقدام و عمل خبری نیست. باید بپذیریم که مشکل کشور ما نظریه‌پردازی و شعارگرایی است.وی افزود: نباید قصور دولت‌مردان و متولیان امر در گذشته و حال را به دشمنان خارجی و کشورهایی که با ما سر عناد دارند ارتباط دهیم، زیرا که از ماست که بر ماست.نماینده مشکین‌شهر افزود: اگر دزدی اموال بد است که هست، دزدی از وقت، دزدی در مسئولیت، دزدی در ایفای وظایف بدتر است؛ چراکه آثار سوءمدیریت یک کشور و ملت را با بحران اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مواجه می‌سازد.

برچسب ها: ملکی ، اقتصاد ، بحرانی
نام:
ایمیل:
* نظر: