کد خبر: ۳۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
مديرعامل بيمه البرز در آيين هفتمين سالگرد ورود به بورس خبر داد:
مدير عامل بيمه البرز: بيمه البرز شايستگي آن را داشت كه به عنوان نخستين شركت بيمه دولتي وارد بورس شود و اين امر با اراده كاركنان و برخورداري بيمه البرز از نيروي متخصص و كارشناس ميسر شد.
 مدير عامل بيمه البرز با اشاره به اينكه سهام اين شركت در سال ۱۳۸۸ در بورس عرضه شد، تاكيد كرد: بيمه البرز شايستگي آن را داشت كه به عنوان نخستين شركت بيمه دولتي وارد بورس شود و اين امر با اراده كاركنان و برخورداري بيمه البرز از نيروي متخصص و كارشناس ميسر شد. سيد رسول تاجدار در آيين هفتمين سالگرد عرضه سهام بيمه البرز در بورس تهران در جمع خبرنگاران افزود: بيمه البرز در سال هاي اخير عملكرد بسيار خوبي داشته است و با وجود افزايش تعداد شركت هاي بيمه كشور در چند سال گذشته، توانسته سهم بازار خود را از ۵.۵ به ۸ درصد افزايش دهد.
وي ادامه داد: با وجود اينكه رشد پورتفوي صنعت بيمه كشور بيشتر در رشته هاي زيان‌ده درمان و ثالث است ، ‌بيمه البرز در رشته هاي بيمه اي تخصصي افزايش پورتفوي داشته و هم اكنون سهم بيمه البرز در بازار در رشته هاي تخصصي همچون باربري،‌ انرژي و نفت،‌۲۰ درصد است.
نايب رييس هيات مديره بيمه البرز همچنين گفت:‌ پورتفوي بيمه البرز از سال ۱۳۸۸ تا كنون ۵.۵ برابر شده است اين در حالي است كه نيروي انساني بيمه البرز طي اين سال‌ها افزايش نيافته است و اين شركت توانسته با كنترل هزينه ها اين دستاوردها را كسب كند.
وي همچنين به افزايش سرمايه شركت بيمه البرز از محل تجديد ارزيابي دارايي ها اشاره كرد و گفت: هم اكنون بيمه البرز با داشتن ۴ هزار ميليارد ريال سرمايه،‌ بزرگترين شركت بيمه خصوصي از لحاظ سرمايه محسوب مي شود.
 مديرعامل بيمه البرز با بيان اينكه بازار سرمايه و مالي كشور به ويژه صنعت بيمه،  سال آينده شكوفا خواهد شد، گفت: ارزش سرمايه‌گذاري‌ بيمه البرز در بورس تاكنون به ۳۲۰ ميليارد تومان رسيده است.
مديرعامل بيمه البرز در مورد برنامه هاي شركت در راستاي ارتقاء جايگاه در بازار سرمايه گفت: تمام تلاش ميران بيمه البرز، افزايش ارزش افزوده سهام شركت و افزايش ثروت سهامداران بوده و اميد است با كمك دولت و رفع مشكلات موجود در صنعت بيمه بتوان به نتيجه مطلوب رسيد.
وي عوارض سنگين تحميلي به شركت هاي بيمه را از جمله اين مشكلات عنوان كرد و گفت: در همين راستا شركت‌هاي بيمه  دو برابر سود تقسيمي به سهامدارانش را تحت عنوان عوارض به نهادهاي مختلف پرداخت مي كنند كه اگر اين عوارض تحميلي برداشته نشود،‌بهاي تمام شده شركت افزايش خواهد يافت. وقتي هزينه هايي كه به يك شركت بيمه تحميل مي شود تا اين حد بالاست نمي توان انتظار داشت سوددهي مطلوبي داشته باشد.
تاجدار گفت: صنعتي كه بدون يك ريال پشتوانه دولتي ساليانه ‌۲۲ هزار كشته و .۳۰۰هزار مجروح ناشي از حوادث رانندگي در كشور را تحت پوشش خود قرار مي‌دهد بايد مورد توجه متوليان كشور قرار گيرد.
تاجدار افزود: وقتي ميانگين بازده دارايي ، كه بزرگترين ابزار مالي مديران شركت هاي بيمه است ، كمتر از ۱۲ درصد است نمي توان سرمايه گذاران را متقاعد كرد كه در يك چنين بازاري سرمايه گذاري كنند.
وي ادامه داد: مشكل ديگر صنعت بيمه كشور بحث عدم حاكميتي شركتي است كه متاسفانه به معناي واقعي در شركت هاي بيمه پياده نشده است.
به گفته مديرعامل بيمه البرز معضل ديگر صنعت بيمه كشور قطع ارتباط با شركت هاي بين المللي و تبادل تكنولوژي و دانش ناشي از تحريم هاي بين المللي عليه كشور است كه خوشبختانه در پي امضاي برجام و لغو تحريم ها اين مشكلات رفع خواهد شد. البته هم اكنون نيز شركت هاي بين المللي پس از امضاي برجام در حال مذاكره و تحليل بازار بيمه ايران هستند و بدون شك بازار بيمه ايران پتانسيل بالايي براي حضور شركت هاي خارجي دارد.
مديرعامل بيمه البرز با بيان اين موضوع كه محصولات خوب با كيفيت در صنعت بيمه كم است، افزود: به عنوان مثال ميانگين سهم بيمه عمر در دنيا ۵۵ درصد است در حالي كه  اين سهم در بازار بيمه ايران ۱۱.۹ درصد است. بدين ترتيب با بازار ناكارا در ايران مواجه هستيم.در دنيا ۱۴۰۰ نوع ابزار مالي وجود دارد اما درايران ابزار مالي و تنوع محصولات بسيار كمتر از ميانگين جهاني است.
وي گفت: ورود محصولات جديد به بازار بيمه مي تواند راهكار خوبي براي توسعه اين بازار باشد.
تاجدار با بيان اين‌كه بيمه البرز در عملكرد ۶ ماهه نخست امسال با رشد ۱۷.۶ درصدي بيمه‌نامه‌هاي صادر شده همراه بوده، عنوان كرد: حوادثي كه در پتروشيمي‌ها در ماه‌هاي اخير به دلايل آتش‌سوزي‌ها رخ داد به شدت شركت‌هاي بيمه‌ را تحت تاثير قرار داد.
تاجدار در پاسخ به پرسشي  مبني بر اينكه رقم NAV بيمه البرز با توجه به پرتفوي سرمايه‌گذاري‌هاي اين شركت تاكنون به چه رقمي رسيده و اين‌كه تا كنون چه قراردادهايي با اين شركت بيمه‌اي تنظيم شده است، گفت: بيمه البرز به لحاظ توزيع سرمايه‌گذاري در ابزارهاي مالي به نسبت حجم فعاليت نسبت به ساير شركت‌هاي بيمه‌ در رتبه نخست سرمايه‌گذاري ايستاده است.
وي افزود: هم اكنون ارزش سرمايه‌گذاري‌هاي بيمه البرز به رقم ۳۲۰ ميليارد تومان در بورس تهران رسيده و پورتفوي سرمايه‌گذاري خود را در نقطه سر به سر قرار داده است، اين در حالي است كه طي نيمه نخست امسال بيش از ۳۲ ميليارد تومان سود نقدي از مجامع شركت‌هاي بورسي حاضر در پورتفوي بيمه البرز شناسايي شده است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: عملكرد خوب بيمه البرز در ارايه خدمات و پرداخت خسارت همچنين كسب دستاوردهاي بزرگ از جمله رتبه اول انفورماتيك در بين تمامي شركت هاي بيمه،‌ رتبه اول مشتري مداري و دستاوردهاي ديگر سبب جذب بيمه گزاران بزرگ شده است.
محمدرضا تقوايي،‌رييس هيات مديره بيمه البرز نيز در اين نشست تاكيد كرد:‌ مقررات فعلي حاكم بر صنعت بيمه نيازمند بازنگري است و مقررات‌زدايي و حذف مقررات دست و پاگير يكي از ضرورت هاي كنوني صنعت بيمه كشور است.
وي در ادامه تاكيد كرد:‌اعمال نظارت تعرفه اي در صنعت بيمه كشور يك ضرورت است چرا كه حتي در كشورهاي پيشرفته در صنعت بيمه،‌ نظارت تعرفه اي وجود دارد منتها اين نظارت در بستر بازار رقابتي تعريف و اعمال مي شود.
تقوايي ادامه داد: صنعت بيمه ايران از نظر منابع مالي،‌سرانه حق بيمه و ضريب نفوذ بيمه فاصله زيادي با ميانگين جهاني دارد چون محصولات متنوع بيمه اي نداريم و اين وظيفه شركت هاي بيمه است كه سالانه محصولات جديد بيمه اي در بازار عرضه كنند.
وي افزود:‌بيمه البرز در همين راستا در سال هاي اخير دو بيمه نامه جديد نازايي و اميدآفرين(جبران هزينه هاي درمان سرطان) را  طراحي و عرضه كرده است و به زودي هم بيمه نامه جديدي در رشته بيمه هاي عمر عرضه خواهد كرد.
وي نبود نهاد داوري در صنعت بيمه كشور را از جمله مشكلات عمده اين صنعت عنوان كرد و گفت: نبود يك چنين نهادي در داخل صنعت بيمه،‌ سير رسيدگي به پرونده هاي بيمه اي در مراجع قضايي را طولاني و فرسايشي كرده است. اين در حالي است كه بهترين نهاد براي حل اختلاف بين بيمه گر و بيمه گزار وجود يك نهاد داوري تخصصي بيمه است.
وي افزود:‌در مورد حاشيه توانگري شركت هاي بيمه نياز به يك مقررات جامع و كامل داريم و به عنوان مثال سيستم توانگري ۲ كه در اتحاديه اروپا مورد استفاده بانك ها و بيمه هاي اروپايي است مي تواند براي شركت هاي تجاري بيمه در ايران بومي سازي شود و مورد استفاده قرار گيرد.
رييس هيات مديره بيمه البرز از پايه گذاري اين نهاد به كمك پيشكسوتان صنعت بيمه خبر داد و ابراز اميدواري كرد به زودي اين نهاد تاسيس شود.
اين گزارش حاكي است  صبح روز چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ،  آيين بزرگداشت هفتمين سالگرد عرضه سهام بيمه البرز در بورس تهران برگزار و طي آن به طور نمادين زنگ آغاز معاملات از سوي سيد رسول تاجدار، مديرعامل اين شركت نواخته شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: