کد خبر: ۳۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد
با توجه به اینکه به تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می‌شویم، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که اقلام و کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و گندم هیچ‌ کمبودی در کشور ندارند و علی‌رغم عرضه بورسی این محصولات، متقاضیان چه از صنایع و چه از هیات‌های مذهبی به هر میزان که این محصولات را بخواهند برایشان تامین می‌کنیم. انتهای پیام
علی‌ قنبری مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی اظهار کرد: در زمینه‌ شکر با توجه به این‌که برداشت چغندرقند و تولید شکر از این محصول، از سوی کارخانه‌های داخلی آغاز شده و روزانه حدود ۶۰۰۰ تن شکر در بورس عرضه می‌شود، هیچ مشکلی وجود ندارد و بازار این محصول رنگ و بوی ثبات و آرامش به خود گرفته است.
وی با بیان این‌که عرضه شکر در خارج از بورس نیز بیش از تقاضا وجود دارد، افزود: شکر عرضه شده در بورس بسیار بیشتر از تقاضاست؛ به گونه‌ای که از عرضه ۶۰۰۰ تنی آن، تنها ۸۰۰ تن از آن معامله می‌شود که البته همین وضعیت عرضه و تقاضای شکر سبب کاهش قیمت‌های عمده‌فروشی و نزدیک شدن آن به قیمت‌های مصوب دولتی است.

*ادامه عرضه شکر دولتی تا شکستن قیمت
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: قیمت خرده‌فروشی شکر نزدیک به کیلویی ۳۰۰۰ تومان بوده و به نظر می‌رسد خرده‌فروشان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند، اما شرکت بازرگانی دولتی آنقدر شکر عرضه می‌کند که مقاومت خود در بخش خرده‌فروشی شکسته شود.
قنبری اظهار کرد: شکر برای هیات‌ها و نذورات در ماه محرم تامین شده و حدود ۶۰۰۰ تن از این محصول را به قیمت دولتی به ستاد تنظیم بازار استان‌ها ارسال کردیم که با قیمت کیلویی ۲۵۲۰ تومان عرضه می‌شود.

*تامین برنج اروگوئه‌ای به قیمت دولتی برای هیات‌های مذهبی
وی گفت: با توجه به بالابودن قیمت برنج داخلی حدود ۲۶ هزار تن برنج اروگوئه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار به استان‌های مختلف ارسال شده و به قیمت کیلویی ۲۸۵۵ تومان عرضه می‌شود که امیدواریم این اقدامات تاثیرات مثبتی در بازار شکر و برنج بگذارد.
به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، برنج نیز مانند شکر به قیمت دولتی در بورس عرضه می‌شود و تقاضا برای خرید آن بسیار کمتر از عرضه این محصول است که این نشان می‌دهد هیچ کمبودی برای تامین این محصول نداریم.

*عرضه گندم ۹۳۶ تومانی برای همه صنایع
قنبری همچنین در خصوص برخی اظهارات صنایع مرتبط با آرد و نان و صنایع ماکارونی درباره‌ این‌که گندم به اندازه کافی وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: امسال با توجه به خرید مناسب گندم معمولی و دروم از کشاورزان، صنایع مختلف به هر اندازه‌ای که به گندم دروم نیاز داشته باشند برایشان تامین می‌کنیم، چرا که در بورس و خارج از آن به وفور عرضه می‌شود و قیمتش برای صنایع کیلویی ۹۳۶ تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: