کد خبر: ۳۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
بر اساس توضیحات رییس سازمان ملی استاندارد گزارش تحلیلی کیفیت بنزین آماده است.
پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، کیفیت بنزین های تولیدی یکی از جدی ترین بحث هایی بود که در حوزه انرژی دنبال شد. این موضوع از آنجا اهمیت بیشتری پیدا کرد که بنا به به استدلال برخی تحلیل گران بخش عمده ای از آلودگی هوا در دولت گذشته به کیفیت بنزین گره خورده بود. 


حالا در سال پایانی عمر فعالیت دولت یازدهم نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد  به مناسبت روز جهانی استاندارد در یک نشست خبری حاضر شده و اعلام کرده که گزارش تحلیلی بنزین آماده شده و در حال ارسال به سازمان‌های ذیربط است و این در حالی است که همه آلایندگی مربوط به بنزین نیست و گازوئیل نیز مورد بررسی قرار گرفته که گزارش تحلیلی آن ظرف چند روز آینده آماده می‌شود.

آنچه در ادامه می آید اهم توضیحات رییس سازمان ملی استاندارد است: 

*خودروهایی که از گذشته تولید می‌شده‌اند مورد نظارت قرار می‌گیرد تا بتواند استانداردهای جدید را کسب کند.

* اغلب قراردادها با خودروسازان اروپایی است و استانداردهای اروپا با استانداردهای ایران مطابقت دارد، انطباق خودروهای تولید شده با استاندارد ایران به صورت بندی نانوشته در این قراردادها وجود دارد.

*در مورد نازل‌های سوخت بازرسی‌های دوره‌ای داریم، اما به این صورت که شایعه شده است که این نازل‌ها مشکلاتی مبنی بر کم‌فروشی دارند نیست.

* در استان تهران توسط مردم چند مورد به ما اطلاع‌رسانی شد و با بررسی‌هایی که به عمل آمد مشخص شد آن‌طور نبود که مردم می‌گفتند.

* قرار است در آینده به جای ۲۰۰ برند تنها یک برند حلال داشته باشیم که همه تولیدکننده‌ها در دنیا براساس آن برند تولید کنند.

* سه پروانه غذای حلال در هفته گذشته در قزوین، قم و اصفهان به عنوان اولین پروانه‌ها صادر شده است.

گزارش تحلیلی بنزین آماده شده و امروز برای دستگاه‌های ذیربط ارسال می‌شود، بیان کرد: همه آلایندگی مربوط به بنزین نیست و گازوئیل نیز یکی از مشکلاتی است که وجود دارد و به رغم این‌که اجباری برای ما وجود ندارد به بحث گازوئیل ورود کردیم که گزارش آن در دست تحلیل است و تا چند روز آینده آماده می‌شود.

* از ۲۶۵۰ مورد بازرسی که از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی انجام شد تنها ۳۷ مورد با استاندارد مطابقت داشتند و هشدارهای لازم در خصوص آسانسورهای غیراستاندارد به دستگاه‌های دولتی داده شده است.

* در حال حاضر ۲۷ هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است.

* یکی از فعالیت‌های ما بازرسی از ایستگاه‌های سی ان جی بود که تا سال ۱۳۹۳ توجه زیادی به آنها نمی‌شد و از بازرسی ۲۵۰۰ واحد از ایستگاه‌های سی ان جی هشدارهای لازم به موارد غیراستاندارد داده شد و حدود ۱۰۰ مورد را نیز تعطیل کردیم.  

*محصولات لبنی باید چربی حیوانی داشته باشد و حتی اگر از بهترین نوع روغن نباتی در آنها استفاده شود به غیر از مواردی که استاندارد اجازه داده تقلب است؛ بنابراین موضوعی در خصوص استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار